Gå til innhold

Har jeg for lite strøm?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nesten akkurat hatt PCen min på reperasjon etter at jeg kjøpte nytt skjermkort osv... Etter dette fungerer PCen veldig bra, men også litt rart.

Jeg har skjermkortet, ASUS N6600 GT 128 MB.

Hver gang jeg slår på PCen for dagen så kommer det opp en melding.

Og hver gang jeg slår av maskinen kommer det opp veldig mange feilmeldinger... når den avsluttes.

Jeg kan legge ut bilde av meldingen som kommer opp når jeg slår på PCen.

Og etter jeg fikk det nye kortet fungerer FIFA 2006 kjempebra.

Men GTA San Andreas også veldig bra men spillet går sinnsykt tregt... Dette forstår jeg ingenting av. Den gjorde ikke det før. Grafikken er fin men det går veldig tregt.

Noen som vet noe jeg kan gjøre ?

Jeg har 360 watts psu hvis dere lurte på det i den andre tråden :)

her er første tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=505487

Endret av mr messenger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er det jeg tror også. Men hvordan og hvor skal jeg montere den nye strømforsyningen?

Jeg har et Bigtower Chieftec kabinett der 360 watts strømforsyning var inkludert.

Kan jeg da bare skru ut denne og sette inn den nye?

Jeg tenker på å kjøpe 500 watt eller noe sånt.

Hva tror dere om det? Eller har dere noen forslag til hvilken strømforsyning jeg kan kjøpe? :D

Lenke til kommentar

For noe piss, 360 watt holder helt fint og det er ikke en q-tec så den holder sannsynligvis strømmen bra. Ikke har han noe krevende skjermkort, og så lenge han ikke har tjue disker eller noe, er den psu'en helt grei. Om den er defekt er en annen ting. Hadde han ikke koblet til strøm på skjermkortet hadde han fått advarsler om dette i bios, og pc'en hadde nok ikke bootet heller tror jeg.

Har maskinen blitt formatert etter at du hadde maskinen på reparasjon? Kan vi få resten av spesifikasjonene til maskinen din, og du også sørget for at du har lagt inn chipsett driver og generelt alle de siste driverne til skjermkort og hovedkort?

Med hilsen

Steffen

Lenke til kommentar

Det stemmer, kvalitets psu'er vil ofte gi spesifisert strøm under verst tenklige forhold (full last på absolutt alle rails (3,3 - 5 - 12 - volt)...og det betyr som regel at de gir litt mer under vanlig forhold. Chieftec sine er gode saker de altså.

Digresjon : Xtra vi har samme strømforsyning :) Var usikker på om jeg måtte bytte nå ved overgang til kraftigere skjermkort, men ble glad da jeg ser at det funker for deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...