Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer vedr. oppsett av server på D-Link ruter

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å sette opp webserver på min Lyse 4/4 Mbit linje. Uten D-Link ruteren fungerer serveren flott, men med en gang jeg kobler den til kommer jeg inn på konfigurasjonssidene til D-Link'en når jeg skriver inn min public IP. Når jeg skriver inn public IP uten D-Link'en funker alt flott. Jeg har allerede åpnet opp i D-Link'en slik at port 80 blir videreført til min PC's IP.

Noen som vet hvordan jeg kan komme rett til serveren hvis jeg skriver inn public IP?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er forwardet, men det var visst en feil i forwaringen. Nå virker webserveren eksternt, men når jeg skriver inn min public Ip kommer jeg ikke inn. Men kompisen min kommer inn uten problemer.

Hva forårsaker dette?

Endret av engekri
Lenke til kommentar
Jeg fant ikke noe om loopback i maualen. Vil det dermed si at jeg må ha ruter for å komme inn på servenern på vanlig måte?

5250410[/snapback]

Støtter den ikke loopback så må du bruke lokal-IP eller bruke host-fila på maskinen til og peke domenet mot lokal IP.

Lenke til kommentar

Eller så kan du sette opp tjeneren din til å kjøre en navnetjener.

Så hvis det spørres etter engekri.no, så gir den din.lokale.ip.adresse tilbake. Alle andre forespørsler skjer som før.

Og din klientmaskin må naturligvis settes opp til å bruke denne navnetjeneren.

En fin øvelse, og gir deg definitivt bedre innsikt i DNS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...