Kvaster Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Nå ble jeg litt usikker. Har fått tak i en Printerkabel, kappet av den ene delen som ikke skal brukes, og fant fram alle lederne. Inne i kabelen var det 36 ledere, men det er jo bare 25 pinner på kontakten. Skal det være slik. Har kjøpt et sånn LCD-display på 4x20 fra ebay. Noen som vet? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Nå ble jeg litt usikker. Har fått tak i en Printerkabel, kappet av den ene delen som ikke skal brukes, og fant fram alle lederne. Inne i kabelen var det 36 ledere, men det er jo bare 25 pinner på kontakten. Skal det være slik. Har kjøpt et sånn LCD-display på 4x20 fra ebay. Noen som vet? 5294826[/snapback] Sikker på at det er en printerkabel? Min printerport har 25 "hull". Da burde vel kabelen ha det samme? Vis ikke må du finne ut hvilke ledere som går til hver pin. Kan du knipse noen bilder? Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hallo! Jeg har nettopp hobbylodda displayet, og det funker faktisk .. Eneste problemet er kontrastforholdet. Hvor finner man egnede potmetre? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Hallo! Jeg har nettopp hobbylodda displayet, og det funker faktisk ..Eneste problemet er kontrastforholdet. Hvor finner man egnede potmetre? 5372544[/snapback] Hobbyelektronikk har sikkert det du trenger. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 [Hobbyelektronikk har sikkert det du trenger. 5372601[/snapback] Hvilke potmetre trenger jeg? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 daim.. fikk veldig lyst på ett slik display nå! er det vanskelig å lodde sammen da?.. enn de fra microplex.. er de lettere? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 daim.. fikk veldig lyst på ett slik display nå! er det vanskelig å lodde sammen da?.. enn de fra microplex.. er de lettere? 5372769[/snapback] Nei Det er akkuratt samme display som Microplex. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 daim.. fikk veldig lyst på ett slik display nå! er det vanskelig å lodde sammen da?.. enn de fra microplex.. er de lettere? 5372769[/snapback] Nei Det er akkuratt samme display som Microplex. 5372776[/snapback] men de på microplex trenger man vel ikke å lodde? følger jo med kabel som bare er å plugge på? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Da er vel det den eneste forskjellen. Går ikke du på elektro da? Du bør jo ikke ha noen problemer med å lodde... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Da er vel det den eneste forskjellen. Går ikke du på elektro da? Du bør jo ikke ha noen problemer med å lodde... 5372829[/snapback] jo.. men tenke liksom om jeg gidder å lodde bare bli å bestille fra ebay hvis jeg skal ha ja. må vel ha den på utsiden da.. skal jeg ha i fronen må jeg få kabelen inn på en måte Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 har 4 stk, men har ikke hatt tid til å prøve de ennå. Men på mitt 4*20 så brukte jeg ett på 100 ohm og ett på 1k ohm etter denne koblingen [Hammar.no er så treig at jeg gidder ikke å finne bildet......] Så klart klarte de å sende meg 2 stk 100 ohm, men man har da div rask liggende hjemme Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Så et på 1k, og et på 100k gjør susen? Tar jeg meg turen bortom i morra, bor jo kun 1 minutt unna butikken deres .. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 nei nei..... 1000 ohm og 100 ohm Sjekk ut denne [Link] Finner ikke det bildet jeg vil ha... lete lete Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Sånn har jeg lodda opp displayet. Hvor skal potmetrene? Noen som vet? Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 I fare for å gjenta meg selv; danskene har skjønt det! Sjekk denne linken! Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 regner med at du har funnet ut av det selv, i tilfelle ikke så skal 10k kobles inn på pinne 3 og 100 ohm skal inn på pinne 16..... du ser det ganske godt på skjemaet jeg linket til Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jo fant ut av det, men måtte ha det inn med teskje først ja. Takk for hjelpa i hvertfall! Lenke til kommentar
Kvaster Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Tror jeg må ha litt hjelp, har lodda etter dette skjemaet men jeg finner ikke ut hvor jeg skal lodde potmeteret på. har sett på det andre skjemaet, men da blir jeg bare mer forvirret. takk til den som kan hjelpe meg. jeg har sett på det skjemaet behydro linket til men det ser ikke ut som samme koblingen, tror ikke jeg har peil på hva jeg holder på med. Endret 27. april 2006 av Kvaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå