Gå til innhold

Hvor og hva kan jeg gjøre med et LCD-display?

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg litt usikker. Har fått tak i en Printerkabel, kappet av den ene delen som ikke skal brukes, og fant fram alle lederne. Inne i kabelen var det 36 ledere, men det er jo bare 25 pinner på kontakten. Skal det være slik. Har kjøpt et sånn LCD-display på 4x20 fra ebay. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå ble jeg litt usikker. Har fått tak i en Printerkabel, kappet av den ene delen som ikke skal brukes, og fant fram alle lederne. Inne i kabelen var det 36 ledere, men det er jo bare 25 pinner på kontakten. Skal det være slik. Har kjøpt et sånn LCD-display på 4x20 fra ebay. Noen som vet?

5294826[/snapback]

Sikker på at det er en printerkabel? Min printerport har 25 "hull". Da burde vel kabelen ha det samme? Vis ikke må du finne ut hvilke ledere som går til hver pin.

Kan du knipse noen bilder? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
daim.. fikk veldig lyst på ett slik display nå! er det vanskelig å lodde sammen da?..

enn de fra microplex.. er de lettere?

5372769[/snapback]

Nei

Det er akkuratt samme display som Microplex.

5372776[/snapback]

men de på microplex trenger man vel ikke å lodde?

følger jo med kabel som bare er å plugge på?

jtlcd20x4bl_1430_380.jpg

Lenke til kommentar
Da er vel det den eneste forskjellen. Går ikke du på elektro da? Du bør jo ikke ha noen problemer med å lodde...

5372829[/snapback]

jo.. men tenke liksom om jeg gidder å lodde bare :p

bli å bestille fra ebay hvis jeg skal ha ja.

må vel ha den på utsiden da.. skal jeg ha i fronen må jeg få kabelen inn på en måte :p

Lenke til kommentar

har 4 stk, men har ikke hatt tid til å prøve de ennå. Men på mitt 4*20 så brukte jeg ett på 100 ohm og ett på 1k ohm etter denne koblingen [Hammar.no er så treig at jeg gidder ikke å finne bildet......]

Så klart klarte de å sende meg 2 stk 100 ohm, men man har da div rask liggende hjemme :no:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tror jeg må ha litt hjelp, har lodda etter dette skjemaet

Utennavn.jpg

men jeg finner ikke ut hvor jeg skal lodde potmeteret på. har sett på det andre skjemaet, men da blir jeg bare mer forvirret. takk til den som kan hjelpe meg.

jeg har sett på det skjemaet behydro linket til men det ser ikke ut som samme koblingen, tror ikke jeg har peil på hva jeg holder på med.

Endret av Kvaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...