Gå til innhold

Hvor og hva kan jeg gjøre med et LCD-display?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jupp. En gammel printerkabel f.eks.! Ellers trenger du jo bare programvare.. Er link til en "guide" for det litt opp i tråden.

5264721[/snapback]

Ikke bare ta en printerkabel som eksempel, bruk det heller, siden kabelen til displayet skal inn i en printerport ;)

@Sigen: Du er lite aktiv på forumet (?), ser deg sjelden.

Lenke til kommentar

@Sigen: Du er lite aktiv på forumet (?), ser deg sjelden.

5266177[/snapback]

Ja, fikk msg`en din på MSN men fikk aldri svart. Er litt lite aktiv som du tydeligvis har lagt merke til (altid kjekt å se at en blir lagt merke til :innocent:) men det kommer seg sikkert nå som vinteren setter inn, og det kommer nye spennende prosjekter her på forumet :thumbup:

(Nå hører det med til "historien" at skolen tar endel av tiden min, samt buss frem og tilbake, men det ordner seg sikkert snart med moped :w00t:

I tillegg har jeg fremdeles ikke vent meg helt til det nye designet, men det kommer seg det også)

Men nå er det nok OT her, det var tross alt LCD-display til case-modding det var snakk om ;)

Lenke til kommentar
jeg har 2-3 bærbare datamaskiner som er kaputt. tror lcd skjermene skal fungere, men ikke resten. Vil det gå ann å bruke disse 15" som en casemod?

5273702[/snapback]

Seek, and thou shall find :p

Tror ikke du bør prøve egentlig, siste jeg høre var at det var veldig dyrt. Du finner overganger fra bærbar-skjerm til stasjonærpc-skjermkort, men som sagt; Veldig dyrt :no:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått mitt LCD-Display, bestillte den 07.12.05 fikk pakken den 13.12.05 rett fra Hong Kong. Veldig bra levert, kjappere en Microplex. Det sier litt.

Så spørsmål ang koblingen av denne LCD'en. Trenger man å montere motstander slik som det står på koblingen? Kan jeg ta en gammel printerkabel og lodde på?

lcd_dig.gif

Noen som bruker andre koblinger enn denne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3
jeg har 2-3 bærbare datamaskiner som er kaputt. tror lcd skjermene skal fungere, men ikke resten. Vil det gå ann å bruke disse 15" som en casemod?

5273702[/snapback]

Som du ser av modde prosjektet http://www.thephreak99.com/laptopowall.htm

så er det ikke så greit å bruke en laptopskjerm mot en vanlig pc.

Satt å googla etter noen låsning på dette og fant pent lite. Største problemet var å finne en oversikt over hvem signaler som gikk i dem forskjellige kablene fra skjermen for å kunne lodde dem på en vanlig skjerm kontakt.

Men vist du finner noen løsning, please pm me! ;)

Lenke til kommentar
Da har jeg fått mitt LCD-Display, bestillte den 07.12.05 fikk pakken den 13.12.05 rett fra Hong Kong. Veldig bra levert, kjappere en Microplex. Det sier litt.

Så spørsmål ang koblingen av denne LCD'en. Trenger man å montere motstander slik som det står på koblingen? Kan jeg ta en gammel printerkabel og lodde på?

Noen som bruker andre koblinger enn denne?

5291808[/snapback]

de motstandene tror jeg er for å kunne justere lysstyrke og kontrast... jeg ville installert de..

Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...