mesh Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hei... er det noen som har modifisert laptop og kan svare meg på om det er mulig å bytte gf 6800 go kortet som sitter i maskina mi til ett 7800 gtx Go kort? Det er bortimot håpløst å finne gode drivere til kortet i maskina mi. det lagger over en lav sko i HL2 og det er jeg ikke spesielt fornøyd med... noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Ser dem nevner at det kanskje er MXM grafikk modul i den saken her: http://www.notebookforums.com/showthread.php?p=985267 Isaafall kan du i teorien sette inn et GO 7800 om du finner et i salg. For drivere burde det vel finnes noen spesielt interesserte folk rundt om-kring som modder driverene fra Nvidia til aa stoette baerbare og slik Omega-corner gjorde for ATI. Googlet litt for deg. Har ATI selv saa du (eller andre) faar ta det videre. Gode soek ord ser ut til aa vaere: modified Nvidia mobile drivers Men disse ser jo lovende ut? http://www.tweaksrus.com/index.php?option=...=163&Itemid=41/ http://www.ngohq.com/showthread.php?t=3284 Lurer paa om ikke den gjengen siste har lagt inn stoette for Go chipper i Forceware driverene. Vaer obs paa at du kan miste stroemsparings funksjoner for grafikk kortet ved aa bruke desktop drivere i lap'en. - Per Christian Endret 4. desember 2005 av Flippo Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 og se denne traaden som ogsaa gaar paa driver. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=505261 Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 hei! Har selv tilsvarende din maskin, men M3438 som har lavere oppløsning og drar HL2 med AA og AF helt uten lagg osv. Bruker 80.40 driver fra laptopvideo2go.com Kjører helt herlig, rett og slett. Kan absolutt anbefales. Og ang bytte, så går det helt sikkert ann, sålenge de to gpuene er nogenlunde like i utseende, da skruehull osv må passe. Ang varme vil nok ikke det bli et problem, da 7800 trekker mindre enn 6800 og regner med dette gjelder for Go versjonene og. Nå skal det sies at det er raskere minne og høyere klokk på GPU på 7800, så batteritid får du nok aldri Ellers håper jeg dette hjalp Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Og ang bytte, så går det helt sikkert ann, sålenge de to gpuene er nogenlunde like i utseende, da skruehull osv må passe. Om maskina bruker MXM standarden for grafikk-kort skal ikke dette vaere noe bekymring. Ei heller stroembruk. MXM har riktignok tre understandarder men saa lenge man holder seg til samme utgave er det nettopp dette MXM skal loese. Mere om MXM her: http://www.hothardware.com/printarticle.aspx?articleid=524 - Per Christian Endret 4. desember 2005 av Flippo Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Jeg har også samme skjermkortet på 4438 - det funker helt fint. Eneste er oppløsningen for panelet - 1920x1200 blir litt i meste laget siden skriften blir utrooolig liten. Har gjort noen endringer og lagt til oppløsning på 1440x900 og da blir ting litt mer lesbart. MEN - jeg har utrolig lyst til å bytte skjermkortet til GO 7800 så dersom noen vet om hvor disse selges så si ifra Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Jeg har også samme skjermkortet på 4438 - det funker helt fint. Eneste eroppløsningen for panelet - 1920x1200 blir litt i meste laget siden skriften blir utrooolig liten. Har gjort noen endringer og lagt til oppløsning på 1440x900 og da blir ting litt mer lesbart. MEN - jeg har utrolig lyst til å bytte skjermkortet til GO 7800 så dersom noen vet om hvor disse selges så si ifra 5249371[/snapback] Hvis du syns skjermen din har for høy oppløsning kan vi gjerne bytte hehe. Kunne vært interessert i et GO7800 jeg og, hadde vært konge fant forøvrig et sted du kan kjøpe det løst Endret 4. desember 2005 av fredriku Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Beste oppløsningen på en slik pc mener jeg at er 1400x1050 Men HL2 burde gå knirkefritt på den pcen Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Skjermkort som kommer fra Dell passer nok ikke i pcen deres. Dere må skaffe det fra Fujitsu Siemens. Men rett meg gjerne hvis jeg tar feil, kanskje dere vet om noen som har kjøpt skjermkort fra Dell og satt det inn i sin FS? I så fall vil jeg se link Flippo: i teorien skal det passe hvis det er av MXM standarden, men husk at det ikke alltid passer, husk at bios må støtte kortet. Whitebox selger forresten 7800 også, men om det er oppgraderingspris vet jeg ikke. Endret 4. desember 2005 av Eulogy Lenke til kommentar
mesh Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Heisann... dere som kjører spill uten problemer (hl2, BF2), hvilken windows kjører dere? XP pro eller home? Hvilken driverversjon har dere? Hvor har dere fått lastet ned den? Har dere hatt problemer med at maskina låser seg helt uten grunn? Min fryser selv om den bare blir brukt til word. Av og til...andre ganger kan jeg spille hl2 (med lag) til burdplata blir varm igjennom uten at maskina klikker. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Heisann... dere som kjører spill uten problemer (hl2, BF2), hvilken windows kjører dere? XP pro eller home? Hvilken driverversjon har dere? Hvor har dere fått lastet ned den? Har dere hatt problemer med at maskina låser seg helt uten grunn? Min fryser selv om den bare blir brukt til word. Av og til...andre ganger kan jeg spille hl2 (med lag) til burdplata blir varm igjennom uten at maskina klikker. 5250968[/snapback] Kjører XP home med 80.40 fra laptopvideo2go.com, funker knallbra for meg i alle fall Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Skjermkort som kommer fra Dell passer nok ikke i pcen deres. Dere må skaffe det fra Fujitsu Siemens. Men rett meg gjerne hvis jeg tar feil, kanskje dere vet om noen som har kjøpt skjermkort fra Dell og satt det inn i sin FS? I så fall vil jeg se link Flippo: i teorien skal det passe hvis det er av MXM standarden, men husk at det ikke alltid passer, husk at bios må støtte kortet. Whitebox selger forresten 7800 også, men om det er oppgraderingspris vet jeg ikke. 5250336[/snapback] Du har helt rett. Dell har laga en proprietaer utgave av MXM for aa laase kundene til sine egne produkter. Det finnes ord for slik oppfoersel men de sensureres gjerne i forum :-) - Per Christian Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Det er nok ikke bare Dell som gjør det. De fleste produsenter av bærbare gjør nemlig det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå