Gå til innhold

Yatack.no vs Gsm.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sett denne tråden om GSM.no?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=467310&hl=

Når det gjelder Yatack.no så er det vanskelig å si noe, moren min har lært meg at det er stygt å banne. Jeg brukte de et par ganger for noen år tilbake og kommer *aldri* til å gjøre det igjen, uansett hvor mye de må ha skjerpet seg.

Jeg har brukt GSM.no ved noen anledninger, og de er svært raske med å sende det de måtte ha på lager. Men jeg valgte å droppe de da jeg skulle ha ny telefon pga. uklare tolkninger av reklamasjonsretten.

Siden jeg droppet Chess til fordel for Telenor så kjøpte jeg min nye telefon fra commit.no, og det gikk *svært raskt* (en time fra bestilling til telefonen var innlevert på postkontoret).

Endret av swanky
Lenke til kommentar

Tror det er noen som hater meg for den tråden der he he.

Til trådstarter: Om du vil handle fra gsm.no er din sak. De endret noen av betingelsene etter stort press fra forumet og en klage til forbrukerombudet (som jeg ikke har hørt noe i fra). Men fortsatt er det rykter om at det er rusk i betingelsene deres enda, men er fornøyd med at vi klarte å endre noe ihvertfall.

Lenke til kommentar

Tror det er noen som hater meg for den tråden der he he.

Til trådstarter: Om du vil handle fra gsm.no er din sak. De endret noen av betingelsene etter stort press fra forumet og en klage til forbrukerombudet (som jeg ikke har hørt noe i fra). Men fortsatt er det rykter om at det er rusk i betingelsene deres enda, men er fornøyd med at vi klarte å endre noe ihvertfall.

5250283[/snapback]

Fikk lesten tråden din KVTL og jeg er meget imponert hva du har fått til, sånne som deg må vi bare ha flere av :thumbup:

Men er det noen som forresten har hatt problemer med å bruke angreretten hos GSM.NO før?

Var på jakt etter en SEW800I og nå lurer på om jeg kjøper fra mshop.no eller mpx.no selvom det er snakk om 100kr forskjell. Yatack.no er også billig men var skeptisk der og siden jeg aldri har hørt om dem.

Lenke til kommentar
Men er det noen som forresten har hatt problemer med å bruke angreretten hos GSM.NO før?

Var på jakt etter en SEW800I og nå lurer på om jeg kjøper fra mshop.no eller mpx.no selvom det er snakk om 100kr forskjell. Yatack.no er også billig men var skeptisk der og siden jeg aldri har hørt om dem.

5250596[/snapback]

Ikke for at det er min business, men du skal altså kjøpe en telefon til godt over 3000,- Og nå vurderer du å velge vekk nettbutikker du (i allfall andre) har gode erfaringer med, bare for å spare en ussel hundrelapp? :no:

Det er flott at folk er prisbeviste, men når det er snakk om så lite, på en varetype som nærmest er beryktet for feil, så synes jeg man skal se på andre ting enn bare pris.

Jeg har et ordtak som jeg alltid har i minne når jeg skal kjøpe noe - Det er dyrt å være fattig.

;)

Lenke til kommentar

Fått til og fått til....

Har nettopp snakket med Norwegian Telecom og opererer forsatt internt med 18 mnd levetid på telefoner selv om de ikke skriver det på kontraksbetingelsene sine lenger !

Nå blir imidlertid de fleste reddet av at flere leverandører (- Sony Ericsson) har innført garanti på 2 år som i praksis øker "levetiden" til min 2 år. Man har forsatt 5 års reklamasjonsfrist men da må man vel nærmest bevise at mobilen har ligget i en eske med bomull :p

Lenke til kommentar

Det er godt å bli påmindt nå og da hvor man ikke skal kjøpe ting og tang :)

Edit: Jeg leste igjennom den gsm.no tråden, og holdt på å le like mye som jeg ville gråte etterhvert som jeg leste mer og mer. De lover og regler vi har her i Norge må da for **** være noe av det første en sjef lærer seg før han/hun starter opp en bedrift. Jeg blir oppgitt, men samtidig imponert.

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar
Noen som har hatt erfaringer med disse to butikkene, har tenkt å bestille en mobiltelefon og vil ikke ha noe problemer når jeg vil bruke min angrerett.

Levere de forresten også kjappt noen av dem?

takk for svar

5247952[/snapback]

Når du vil bruke din angrerett? Hva er det du planlegger?

Lenke til kommentar
Noen som har hatt erfaringer med disse to butikkene, har tenkt å bestille en mobiltelefon og vil ikke ha noe problemer når jeg vil bruke min angrerett.

Levere de forresten også kjappt noen av dem?

takk for svar

5247952[/snapback]

Når du vil bruke din angrerett? Hva er det du planlegger?

5272816[/snapback]

Har bare hatt utrolig dårlig kjøp med telefoner i det siste, 2 sek750i har hatt defekter, men klarte heldigvis og bytte dem etter bruk hos elkjøp. Nå er det litt flaut og handle igjen hos dem. Så nå vil kjøpe en telefon som fungerer 100% eller kunne bytte til ny etter oppdaget feil (noe ikke alle forhandlere ikke er så glade i)

Lenke til kommentar

5250596[/snapback]

Ikke for at det er min business, men du skal altså kjøpe en telefon til godt over 3000,- Og nå vurderer du å velge vekk nettbutikker du (i allfall andre) har gode erfaringer med, bare for å spare en ussel hundrelapp? :no:

Det er flott at folk er prisbeviste, men når det er snakk om så lite, på en varetype som nærmest er beryktet for feil, så synes jeg man skal se på andre ting enn bare pris.

Jeg har et ordtak som jeg alltid har i minne når jeg skal kjøpe noe - Det er dyrt å være fattig.

;)

5271657[/snapback]

Pleier å handle hos komplett.no men per dato så koster telefonen 3795kr og hos yatack og gsm er den 400kr billigere, og det mye penger for meg.

Lenke til kommentar
Pleier å handle hos komplett.no men per dato så koster telefonen 3795kr og hos yatack og gsm er den 400kr billigere, og det mye penger for meg.

5273510[/snapback]

Ja, da er det selvfølgelig noe mer. Men da vil jeg benytte anledningen til å anbefale MPX (100,- mer) Veldig bra butikk som de aller fleste er fornøyd med.

Har hatt mange bestillinger og 2-3 reklamasjonssaker hos de, og alt har fungert kjapt og smertefritt. :)

Lenke til kommentar

5273510[/snapback]

Ja, da er det selvfølgelig noe mer. Men da vil jeg benytte anledningen til å anbefale MPX (100,- mer) Veldig bra butikk som de aller fleste er fornøyd med.

Har hatt mange bestillinger og 2-3 reklamasjonssaker hos de, og alt har fungert kjapt og smertefritt. :)

5274291[/snapback]

har sjekket mpx tidligere men der har de ingen w800i på lager, kjipt det og... :cry:

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du på død og liv kjøpe W800. Var å titta på den og maken til "jente"-telefon skal du lete lenge etter  :p Den hvite overflaten bli garantert fort møkkete.

Kjøpe heller en SE K750i, samme telefon men uten stor minnebrikke og de nye hodetelefonene. Hvis du vil kan du lage en w800 av den som beskrevet her:

http://www.klorin.com/viewtopic.php?t=116&...der=asc&start=0

5276967[/snapback]

Hehe høres ut som du er en eier av en SE K750i :!: Har lest og hørt mye om forskjellene mellom 750i og 800, etter å ha prøvd begge er jeg enig med at 750i har tøffere utseende. men billigste 750i koster 2800kr og billigste 800 koster 3090kr hos gsm og med at du får en 512mb minne plus at det hender jeg har flyreiser som varer opptil 12-14timer utgjør dettet at jeg velger 800 framfor 750i.

Som sagt helt enig med deg har w800 en girly utseende, men skit au!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...