Gå til innhold

Korleis skifte Master å slave på S-ATA HDD?

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg oppgradering til over 7000. Starter opp maskina å setter inn XP cd å formaterer harddisken å kopierer filene på cd å tar ut cd å starter den på nytt åsso berre stopper den. Kjem feimeldinga :

Nvidia Boot Agent 201.0462

Copyright © 2001-2004 Nvidia Corporation

Copyright © 1997-2000 Intel Corporation

PXE-E61: Media test failture, check cable

PXE-MOF:Exiting NVIDIA Boot Agent

Prøvde å sette inn en IDE harddisk med windows på mens den S-ATA Harddisken va kobla til. Kom rrett inn i windows å gikk på min datamaskin å der sto harddisken. Men det eg lurer på er korleis han forande på Master å Slave på Harddisken. Vis det er noke som heiter det på S-ATA Harddisker. He ikkje vør bort i S-ATA harddiska før. For eg trur kanskje det kan vere noke med det å gjere. Svar vis du kan tipse meg med noke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm, Kan du fortelle meg korleis e kan gjer d... Såg her en anna plass att e skulle disable noke som boota frå LAN/Network , men det heller funka ikkje :(

5247950[/snapback]

Skal være noe som heter boot order, flytt nettverk helt ner. og flytt sata oppover. (på noen eldre hovedkort står der scsi...)

Lenke til kommentar
hmm, Kan du fortelle meg korleis e kan gjer d... Såg her en anna plass att e skulle disable noke som boota frå LAN/Network , men det heller funka ikkje :(

5247950[/snapback]

Skal være noe som heter boot order, flytt nettverk helt ner. og flytt sata oppover. (på noen eldre hovedkort står der scsi...)

5247959[/snapback]

Samme gamle problem :dribble:

1. Sørg for at jumperne er enablet/disablet for SATA på HK, hvis der er noen jumpere.

2. Sørg for at BIOS har riktig startrekkefølge.

Tør nesten vedde på at når PC'en din gjenkjenner SATA disken så kommer problemet med drivere :tease:

Finns noen guider på forumet her som forklarer egentlig alt om dette.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...