Kydland Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg har en kamerat på besøk. Dataen hans var enormt treig og hakket så å si hele tiden. Så jeg tok vekk et par ting i oppstarten, men til ingen nytte. Så googlet jeg litt og fant et par tips, men ingen funka. Så er det noen der ute som kan gi et hint eller råd ? Takk på forhånd Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det kan være at windows prøver å boote fra en disc i stedet for harddisk Tror jeg Ihvertfall det jeg opplevde en gang.... 1st boot device stod på cd og resten var disabled Lenke til kommentar
arokh Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Du kan jo begynne med å beskrive problemet ditt. Topic heter "ntldr is missing", mens du skriver at maskina er treig i posten. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 kansje feil sted og skrive dette... Men byggde nettopp en hjemme pc til folka mine. Dette var deler av min egen maskin så jeg veit alt er i orden med delene. Men når jeg skrur på maskinen, og den går forbi boot screen en så står bilde svart kansje i 30 sek - 1 min så kommer Xp logoen fram og starter og loade opp maskinen.. Ingen feil med pc men er utrolig plagsomt bare. Noen som veit hva som kan være problemet? Kjører ATA WD 120GB som OS ligger på og en SATA 200GB Som alt annet ligger på.. Dette er montert på en MSI K8N NEO hoved kort med Corsair 1GB minne.... Lurer bare på hvorfor dette skjer, tror det har noe med windows instalasjonen siden den ikke har vært sånn før... Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 NTLDR missing... http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm litt ned på sida der står det hvordan du fikser problemet med ntldr... må kjøre en repair install av windows xp Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Temaet "NTLDR is missing" vil vanligvis tilsi at maskina ikke booter Windows i det heletatt, mens du i posten sier maskina er treg. Om Windows starter og bare er treg saa er det et helt annet problem. Start med aa kjoer Ad-Aware eller annen spy-ware detektor. Sjekk at virussjekker er oppdatert (og at det er en installert...) Sjekk task-manager(oppgavebehandler) om det er noen prosesser som bruker 100% av prosessoren - det er ikke bra. Defragmenter disken. Sjekk at chipset drivere og ide-kontroller drivere er installert. Start internet explorer og bruk Tools/options/Delete Files for aa fjerne alt dillet Internet Explorer har lagra paa disken over tid. Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Har vært borti "NTLDR is missing" på et MSI-kort, men da bootet ikke maskinen i det hele tatt. Fikset det ved å gå inn i bios og endre på HD-opsettet fra auto til large. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Det er ikke det som er problemet her, problemet her er at ved boot screen av windows XP så er den utrolig treg, tar opp til 30 sek før boot screen en kommer fram. Maskinen inne i windows funker strålende. Bare bootingen som er mongo... Noen som har vært borti det samme? Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Det er ikke det som er problemet her, problemet her er at ved boot screen av windows XP så er den utrolig treg, tar opp til 30 sek før boot screen en kommer fram. Maskinen inne i windows funker strålende. Bare bootingen som er mongo... Noen som har vært borti det samme? 5249555[/snapback] Har du prøvd å boote med bare s-ata-disken koblet til? Bygget maskin til en kompis, og da han prøvde å boote opp med en gammel ATA-disk og en S-ATA-disk, brukte ATA-disken nærmere 2 minutter på å poste, mens uten den gikk alt helt smooth. Vet ikke hvorfor problemet oppsto tho.... Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Kan kansje ha noe med chipset driverene å gjøre.Instalerte de engang for mye og da ble Pc`n veldig treg i oppstarten. Du vil nok bli kvitt det med en formatering. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 ah tusen takk mine forumer. Da ser det ut som dette er problemet, jeg installerte 1 gammel chipset så en ny chipset samtidig uten restart så restarta jeg da ble den treg. Tror det er feilen. hehe Skal se om jeg orker og fikse opp i det, er plagsomt men ikke noe problem Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Det er ikke det som er problemet her, problemet her er at ved boot screen av windows XP så er den utrolig treg, tar opp til 30 sek før boot screen en kommer fram. Maskinen inne i windows funker strålende. Bare bootingen som er mongo... Noen som har vært borti det samme? 5249555[/snapback] Hvorfor skrev du som emne NTLDR is missing hvis det ikke var problemet ? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hvorfor skrev du som emne NTLDR is missing hvis det ikke var problemet ? Hele denne tråden er jo bare rot, det er altså trådstarter kydland som spør om noe for meg litt difust, men så kommer BanAnus og tar over tråden med andre ting... Trådstarter, kommer du inn i Windows? Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Sorry folkens, har dette med og storme en tråd. Vil bare ikke legge igjen masse søppel på forumet over mindre problemer så da tenkte jeg skulle legge det inn her. Men nok om meg, tilbake til trådstarter igjen. (Beklager trådstarter) Lenke til kommentar
Jim Pec Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Dere er jo noe på vidda da gutta!! NTLDR kan du ordne med å starte fra winxp-CD. Velge E for reparer (dersom norsk) Deretter kopierer du ntldr filen fra mappen i386 på cd'en over til rot på C: copy d:/i386/ntldr c: for eksempel. Dette er alt! Mest ment til andre som søker på emnet og så finner de bare tullball. Og det er ikke hw-forumet tjent med. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg