Gå til innhold

Spørsmål om Nec DVD-brenner

Anbefalte innlegg

Gikk inn hos sgh.no for å bestille meg ny DVD-brenner og hadde tenkt å kjøpe ND3550, men så ser jeg en brenner som heter ND4550 som det også står "RoHS approved" på. Ellers ser spesifikasjonene ut til å være de samme som 3550.

Er dette en nyere modell og hva står RoHS for?

Burde jeg heller gå for ND4550?

Takk for svar :)

Lasse

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en 4550 for et par uker siden. Denne brenneren er jeg ikke videre fornøyd med. Skrivekvaliteten er verre enn feks nec3500, og mye verre enn det en benq1640 kan prestere.

Hadde planer om å lage nok en brenner-review med denne, men ble rett og slett demotivert av resultatene.

Hvis du absolutt vil ha en NEC, så er det bare å kjøpe. De er ikke av de verste brennerene, men om du vil ha noe som er en del bedre, så handler du en benq.

Forøvrig er 3550 og 4550 så og si samme drive med unntak av RAM muligheten som 4550 har.

Lenke til kommentar

benq_-_16x_at_6x_DAXON016S_scan.png

BenQ

Hastighet:

16@6x

Mediacode:

DAXON016S

Kommentar:

Jeg mistenker at OC sine benqplater er av en bedre batch enn mine. Resultatet er ihvertfall det samme. Vi sitter begge med en uleselig plate etter brenn.

Taiyo_Yuden_-_8x_at_8x_TYG02_scan.png

Taiyo Yuden

Hastighet:

8x

Mediacode:

TYG02

Kommentar:

Dette er fra et eksepsjonelt godt parti av TY plater, så resultatet er direkte nedslående og skuffende. TY er utvilsomt de beste platene på markedet i dag, og brukes av de fleste som er kvalitetsbevist. At man da får et slikt resultat er ikke akpseptabelt

Brent med Benq1640:

Taiyo_yuden_8x_at_8x_TYG02_scanBENQ.png

Taiyo Yuden

Hastighet:

8x

Mediacode:

TYG02

Kommentar:

Dette er en plate fra samme spindel som den forrige. Denne er brent med benq 1640. Noen som ser forskjellen?

Har flere eksempler, men gidder ikke poste disse.

Lenke til kommentar

Legg også merke til at NECen fortsatt bruker Z-CAV some brennestrategi. Dvs at den brenner på 4-6-8x på en 8xbrenning, som gir et gjennomsnitt på rett over 6x.

Dette gjør den til en av de tregeste brennerene på 8x og 12x. Andre brennere som bruker z-cav er feks pioneer og LG, men disse begynner på 6x, og går opp til 8x nesten med en gang.

Endret av gammalost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...