Gå til innhold

HDTV (RCA) til VGA (15 pin d-sub) adapter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor ikke bare kjøpe vgakabel til xboxen din? da får du også flere valg av oppløsning. tror det blir billigere også.

fargesignalene i en komponentkabel er de samme som i vga, så det er bare å strippe hsync og vsync fra grønn for så å legge de på egne ledere i vgakabelen. hvis projektoren din støtter sync on green trenger du ikke dette, og du kan da lett lage en kabel selv.

her er team xbox sin review av vgakabelen.

edit: vgakabel fra ms til xbox360 burde du få kjøpt alle steder som selger xbox360.

Endret av pelle.c
Lenke til kommentar
hvorfor ikke bare kjøpe vgakabel til xboxen din? da får du også flere valg av oppløsning. tror det blir billigere også.

Dette ville jeg ha gjort.

fargesignalene i en komponentkabel er de samme som i vga, så det er bare å strippe hsync og vsync fra grønn for så å legge de på egne ledere i vgakabelen. hvis projektoren din støtter sync on green trenger du ikke dette, og du kan da lett lage en kabel selv.

Komponent (YPbPr) og VGA (RGBHV) er ikke det samme, men enkelte projektorer støtter komponent på VGA-inngangen.

Edit: magnekd, hva slags projektor har du?

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Komponent (YPbPr) og VGA (RGBHV) er ikke det samme, men enkelte projektorer støtter komponent på VGA-inngangen.

5256179[/snapback]

eh, jeg sa ikke at de var like, jeg sa at fargesignalene var de samme. forskjellen er at med komponent så er syncsignalet (både h og v) et signal sammen med grønn. det er jo derfor det heter rgbhv (red, green, blue, horisontal sync, vertical sync), fordi syncsignalene er separate og delt.

edit: det er i hvert fall slik det er på xbox.

Endret av pelle.c
Lenke til kommentar

jeg sier ikke at det er samme sak, jeg sier at fargesignalet er likt, men ikke syncen. syncen må strippes og splittes fra et komponentsignal, men etter man har gjort det, kan man kjøre rød, grønn, blå, hsync og vsync rett inn på en 15 pin dsub.

her er forresten pinouten til xbox360 hvis du vil lage en kabel selv.

http://www.proxbox.com/images/xbox360VGA.gif

edit: bah! glemte at man trenger en vga frimware til xbox, hvis ikke blir bildet tinta grønt på skjermen. er nok ikke helt det samme, da, men nesten:p dette er jo ikke noe problem på 360 siden den støtter vga med original bios. det blir også lettere å lage kabelen, da man ikke trenger syncsplitter osv.

rikky, jeg blanda nok som du sa, men jeg blanda nok mellom komponentsignalet til en xbox med original bios og det modifiserte komponentsignalet til en xbox med bios som har støtte for vga.

Endret av pelle.c
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...