Gå til innhold

StatCounter: Legge inn koden på alle sidene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns det er best å ha den på alle sidene. Da kan du se hvilke sider på siden din som er mest besøkt. Hos meg er det "Galleri" og "Blog" kommer hakk i hel.

5249437[/snapback]

Ok, da gjør jeg det. Skal forresten bytte til AWStats, men regner med at den fungerer på samme måte ...

Lenke til kommentar
AWstats har ingenting som må legges inn på sidene. Den leser bare logfilen og genererer statistikken ut fra den.

5249716[/snapback]

Å, så da slipper jeg å legge inn en kode på alle sidene? Kult! Høres jo mye smartere ut.

Endret av phex
Lenke til kommentar

Koden skal legges alle sidene.

Statcounter lager en coockie på alle maskinene som besøker nettsiden sånn at den kan finne ut om en bruker har vært på siden får. Derfor lager Statcounter en teller for hvor mange ganger sidene har vært lastet og en for hvor mange som har besøkt siden (folk som har vært på siden før telles ikke igjen ...vis de ikke har slettet coockien sin i mellomtiden dah)

 

Vis du derimot bruker en veldig enkel (ikke avansert) teller som ikke lager noen coockie og dermed bare teller hvor mange ganger siden har blitt lastet bør du vurdere om du bare skal ha den på forsiden, ettersom det da teller (ganske unyaktig riktignok) hvor mange som har vært på siden.

 

Får å lette arbeidet med å oppdatere alle filene dine når du skal endre noe sånt, bør du ha designet på en side og include innholdet med PHP. Da trenger du bare å legge inn koden en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...