Nauz Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hei. i dag sjekket tilfeldig "system" i windows(egenskaper på min data maskin).. og oppdaget dette: AMD Athlon xp 1.26ghz før sto det 2.01 ghz(standar klokk på cpu en min).. jeg har en AMD Athlon xp 2600+ som normalt ligger på 2.01ghz..(standar).. har cpu en klokket seg ned fra 2.01ghz til 1.26ghz eller er det bare en feil i windows.. prøvde å sjekke" biosen" for info, men sto ikke noe om cpu hastigheten.. er det mulig at den har underklokka seg så fælt av seg selv? eller er det bare en feil i win, og er det noen program jeg kan bruke til å sjekke cpu hastighet... .. Lenke til kommentar
snole Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 De fleste hovedkort jeg har vært borti har en safe-mode på CPU'en. Slik at ved feil under oppstart eller lignende så klokker den ned CPU til en hastighet som er mere sikker. Som regel er det nok å sette rett hastghet og boote maskinen på nytt. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) slettet.. takk for svar og hjelp Endret 4. desember 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå