Gå til innhold

kraftig skjermkort med god kvalitet på TV-ut?

Kamikaze1

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et heftig skjermkort (det _må_ ikke være geforce) med god kvalitet på TV-ut, AGP 4x, 128MB RAM (for doom3) og helst stillegående. Er dette for mye å be om? Kortet skal brukes til spilling og til å se på film. Jeg vil helst kunne se på film samtidig som jeg gjør andre ting på pc skjermen. Vurderer radeon, matrox parphelia og geforce4. Geforce4 skal jo være best på spilling, men dårlig på TV-ut? Ellers virker jo parphelia veldig bra mtp surround gaming (bare synd at alle skjermene må ha samme oppløsning). Hvis jeg må kan jeg alltids vente litt på noe bedre, så lenge det ikke går mye lengre enn et par måneder.

Er månen hul?

[ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-09-02 04:25 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et godt råd Kjøp Ati Radon 9700 Pro :grin:. Det er det raskeste korte på markede (det er testet mot Nvida G4 ti 4600, kilde: http://www.Ati.com)

Det koster 3600 og det har akkurat kommet ut (G4 kostet nesten 5000 kr når det kom), det støtter opptil AGP 8x, og DirectX9(det har enda ikke kommet ut)Så da har du noe å gå på. det fikk 19000 scor i 3Dmarks 2001 SE. (kilde. http://www.madonion.com)

Lenke til kommentar

Bare for å få beina ned på jorda igjen....

R9700 får bare 1000p mer i 3dmark enn ti4600 nå (det40.41)(riktignok er det raskere på andre ting). Så 3dmark scores på totalt urealistisk overklokkede maskiner har ikke mye nytte....

Prisen på 3600 er en versjon av kortet som er høyst usikkert når kommer på markedet (ubekreftet lanseringsdato)

Ingen av r9700 kortene er på lager i norge per i dag

Gf4ti4600 lå i underkant av 4000 da det var nytt, så du tar litt kraftig i her...

Uansett, for å oppsummere: R9700 er det raskeste du får i dag, og det har sikkert bra tv-ut. Men ikke la deg lure av hypen, det er ikke SÅ overlegent at det rettferdiggjør en blodpris.

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-09-02 13:24 ]

Lenke til kommentar

hmm.. ti4200 kortene holder vel lenge, men hvis du liker å spille i 1600x1200 med anisotropisk filtrering og anti-aliasing så kan faktisk radeon9700 være tre ganger så raskt som gf4ti4600...

har aldri likt anti-aliasing, men anisotropisk filtrering er konge :smile:

forslag: ti4200 kort til 1800 kr eller radeon9700 til 3600 kr... hehe :smile:

Lenke til kommentar

Driverene til nvidia er svært bra til spilling og slikt, men sliter stort hvis den skal brukes til dual view, eller tv ut. Ati sin hydravision fungerer svært bra, og med "clone" og "teather mode" er det superenkelt å få tv utgangen til å vise filmer.

Her har faktisk Nvidia endel å lære av ATI! (trodde jeg aldri skulle si det men)

Lenke til kommentar

Jeg vil da ikke si at et ATI8500 er et fårlig valg når en skal ha et kraftig skjermkort som har god kvalitet på tv-ut..

Nevn meg et spill i dag man ikke kan spille med et slikt kort og et ok system?

Jeg kan fortsatt ikke finne et spill som ikke kan kjøres på et g2GTI/ultra skjermkort...

Ati radeon 8500 er jo svinebra, jeg får selv 9000 3dmarks med mitt og det er et LE kort!

Lenke til kommentar

Ja, ATI Radeon 8500 baserte skjermkort er bra til spill og multimedia. Tror nok også ATI Radeon 8500 128MB RAM kan kjøre alle spill som kommer ut i løpet av 2002/2003 veldig bra. Det er også det eneste skjermkortet som er fullt ut DirectX 8.1 kompatibelt (ikke at det har så mye å si, men)

Lenke til kommentar

Selv om r8500 henger helt greit med i 3dmark, så sliter det på ting som FSAA og de nyeste tyngste spillene sammenliknet med ti4600. Bare sjekk roundups hos f.eks Tom (VGA Charts), så vil du se at det er en forskjell. Så jeg vil oppsummere med at for ca 1000kr er r8500le et flott alternativ, men kan du bruke nærmere 1500 så vil ti4200 være mye raskere, og gi deg muligheten til å spille med fsaa uten noe særlig ytelsestap i tillegg. Det handler bare om hvor mye du er villig til å betale...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...