Gå til innhold

Har noen returnert sin xbox 360?

kenthlar

Anbefalte innlegg

Skjønner hva Linuxgruru mener, men vi skal være forsiktig med å dømme konsollen etter 1 mnd. Tror nok at de ligger en sinnsyk kraft i denne maskinen og PS3 kommer på ingen måte til å bli denne overlegen tror jeg.

360 er jo mye mer enn en spillmaskin og akkurat der kommer den til å gi PS3 hard konkurranse. Uansett er det vi som vinner.

Tenker jeg handler en Rev. til junior så kan han bruke denne på rommet sitt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp, MS sitter på noen sterke kort med den glimrende Live støtten, integrasjonen mellom Live og dashboardet, og Live Arcade ikke minst. Live Arcade alene er grunn nok til å kjøpe den spør du meg ;)

Jeg har hatt ps1 og 2 siden de kom ut omtrent, og holdt på å kjøpe xbox når den kom men det ble aldri noe av.. men nå som jeg har skaffet meg 360, må jeg si jeg er veldig fornøyd sålangt, og det virker lovende :D

forresten så opplevde jeg min første bug med 360'n idag, den hengte seg og fikk sånne striper med firkanter i PGR3. men den var helt fin når jeg startet den på nytt. tror virkelig MS må se litt på kjølesystemet i den, og bruke bedre kjølepasta osv.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Jeg ville ha en konsoll som spilte spill og musikk og det har jeg fått, alt fjas med å integere alt i en enhet er bare tull.

5268609[/snapback]

Med andre ord ville du også vært fornøyd med en XBox.

5268677[/snapback]

Nei.

Xbox360 har:

Mye mer minne(muliggjør mye mer sømløse og større verdener)

Bedre grafikk (større innlevelse i spill, noe som er veldig viktig for min del, da jeg er ganske pirkete på grafikk)

Høyere oppløsning

Bedre Live!-løsning

Bedre design

Bedre støtte for tilkobling med PC

Bedre trådløse kontrollere (og mye bedre kontrollere generelt)

Men i stedet for å komme med et en-setnings svar, så kan du vel komme med motargumenter til mine argumenter og fortelle meg hvorfor du tror PS3 er bedre og hvilke nyttige løsninger den har.

Lenke til kommentar
Men i stedet for å komme med et en-setnings svar, så kan du vel komme med motargumenter til mine argumenter og fortelle meg hvorfor du tror PS3 er bedre og hvilke nyttige løsninger den har.

Jeg sa klart og tydelig ifra i min første post at fanboys kunne holde seg unna, likevel går du rett i baret. Alt i listen din er XBox på steroider. Ingenting av det som står der er innovasjon - kun mer av det gamle.

PS3 ryktes å ha både LocationFree Player, Blue Ray og blåtann/WLAN innebygd. I tillegg har Sony gitt uttrykk for at både GNU/Linux og OSX kan kjøre på maskinen. I tillegg er det alle tilkoblingsmuligheter man kan begjære på baksiden. Fint for oss som er avanserte brukere.

Sony har selv gitt uttrykk for at integrasjonen med PSP blir et hot tema. Hvordan de har tenkt å gjøre dette, vet ingen noe om foreløpig. Men det er iallefall tegn på nytenkning fra Sony sin side, og at PS3 er tiltenkt en plass som digital mediahub i stua til folk.

Det samme kan IKKE sies om XBox360. Grunnen er at XBox360 først blir en digital mediahub hvis, og bare hvis, du har Windows XP eller MCE. At MS bruker XBox360 som spydspiss for å pushe WMA og WMV - samt MCE - synes jeg smaker råtten fisk. Dog er det ikke overraskende, for det er slik MS har gjort det i alle år. Jeg kunne fint tenkt meg en XBox360 jeg - det jeg derimot ikke kan tenke meg å "få" med på kjøpet, er nødvendigheten av å ha WinXP eller MCE for å utnytte mulighetene i XBox360.

Vi vet ikke, men jeg tviler på at Sony kommer med slike begrensninger i PS3. Sony har tidligere forsøkt seg å pushe ATRAC til fordel for andre formater - og kundene svarte med å boikotte produktene. Med andre ord har forhåpentligvis Sony lært leksa si akkurat her, og kommer til å støtte både det ene og det andre på markedet.

Jeg har verken playstation, xbox eller nintendo - og ser derfor på meg selv som rimelig objektiv. Jeg har dog eid en Xbox tidligere, og hadde både NES, SNES og gameboy for enda lengre siden. Jeg har med andre ord *ingen* erfaring med Sonys konsollprodukter. Du og flere andre derimot virker som dere blir personlig fornærma når noen stiller spørsmålstegn ved XBox360. Er du fornøyd? Fint for deg. For min del er XBox 360 alt annet enn neste generasjon - det er en XBox på steroider. Punktum finale.

Edit: Jeg har ikke engang snakket om Nintendo i denne tråden, og deres innovasjon ser så langt ut til å overgå Sony en lang gang. Vi går utvilsomt spennende tider i møte.

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Jeg har verken playstation, xbox eller nintendo - og ser derfor på meg selv som rimelig objektiv. Jeg har dog eid en Xbox tidligere, og hadde både NES, SNES og gameboy for enda lengre siden. Jeg har med andre ord *ingen* erfaring med Sonys konsollprodukter. Du og flere andre derimot virker som dere blir personlig fornærma når noen stiller spørsmålstegn ved XBox360. Er du fornøyd? Fint for deg. For min del er XBox 360 alt annet enn neste generasjon - det er en XBox på steroider. Punktum finale.
Hehe, med et navn som Linuxguru vil jeg nok tørre påstå at du er alt annet enn objektiv, da Microsoft og deres produkter neppe står høyt i din bok. ;)

Synes Microsoft må strebe ufortjent mye for å få den ære de fortjener. Desverre.

Lenke til kommentar
Skjønner hva Linuxgruru mener, men vi skal være forsiktig med å dømme konsollen etter 1 mnd. Tror nok at de ligger en sinnsyk kraft i denne maskinen og PS3 kommer på ingen måte til å bli denne overlegen tror jeg.

360 er jo mye mer enn en spillmaskin og akkurat der kommer den til å gi PS3 hard konkurranse. Uansett er det vi som vinner.

Tenker jeg handler en Rev. til junior så kan han bruke denne på rommet sitt :)

5268856[/snapback]

Endelig en forunftig person, takk skal du ha! =) Fullstendig dumt og feil å dømme konsollen etter én uke, vi har ikke på langt nær sett potensialet til denne maskinen enda!

Sony vil få knallhard konkurranse med BOX'en, 360 er så godt som like kraftig som PS3, og det er en veldig stor fordel å ha release ca. 1 år før. Teit å være tilhenger av et av merkene, se på hvilken konsoll som passer deg best, hvis du tenker grafikk, så kan du ta begge to, ingen stor forskjell. ( Ser du særlig forskjell på XBOX sin 256 bit prosessor, og PS2's 128 bit prosessor. O.S.V) XBOX er i teroien kraftigere og har bedre grafikk, men jeg må si helt ærlig: Jeg ser ikke forskjell!

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
OT:

The O:

Det går an å quote mer enn en gang pr innlegg. Å skrive 3 inlegg etter hverandre er bare tull. Finner du ut at du har glemt noe så bruker du "rediger" knappen. Du har 12 innlegg i denne tråden, det antallen kunne nærmest vært halvert.

5270032[/snapback]

OT:

Finner ikke ut hvoran man får med navn og slikt så det gjorde jeg ikke.

Eks:

Look at all the bones, THE BONES

Hvordan får jeg med navn?

Lenke til kommentar
Hehe, med et navn som Linuxguru vil jeg nok tørre påstå at du er alt annet enn objektiv, da Microsoft og deres produkter neppe står høyt i din bok. ;)

Synes Microsoft må strebe ufortjent mye for å få den ære de fortjener. Desverre.

5270226[/snapback]

Uansett tror jeg bare det blir nevneverdig innovasjon.

Fatter ikke hvorfor noen er så jævlig super fan av en ting og nesten/aldri gir andre tilsvarende produkter en kjanse. I dette tilfellet er jeg bare fan av spillene, og kommer til å skaffe meg PS3 når jeg får råd. Å kansje det blir en revolution også, kommer ann på spillene.

Argumenter jeg bruker for å kjøpe 360 og ps3:

360:

Oblivion

Halo 3

FF et eller annet MMORPG

ps3:

MGS 4

Killzone et eller annet.

Hm kommer ikke på flere men det kommer sikkert, og på et tidspungt blir ps3 også billig.

Lenke til kommentar

Heey, jeg hadde en XBox i nesten 2 år - og var fornøyd med den! :)

5270273[/snapback]

Ikke for å sette spørsmål om ditt forhold til MS men du har jo en morsom signatur :!:

Lenke til kommentar
[

Jeg sa klart og tydelig ifra i min første post at fanboys kunne holde seg unna, likevel går du rett i baret. Alt i listen din er XBox på steroider. Ingenting av det som står der er innovasjon - kun mer av det gamle.

5270061[/snapback]

Og du har ikke nevnt noen innovasjoner... merkelig...

Jeg har ikke hatt en konsoll siden 93 og her kommer du og forteller meg at jeg er fanboy, alltid hyggelig å vite vettu.

Kjører både linux og winxp på min bærbare (som jeg skriver på nå) og kan ikke se at jeg har noe i mot det.

I følge din definisjon er ingenting "next-gen" og vil aldri være det. "All slags mulig tilkoblinger" er bare piss, da xbox360 har både kompositt, VGA, komponent og SCART, men du er vel for avansert til å bruke noen av de eller?

PS3 kommer aldri til å kjøre standard OSX eller Linux og har akkurat like mye "støtte" for det som Xbox360, du kan bare tro så mye du vil.

Jeg har hatt både; NES, SNES, Gameboy, Gameboy Color, Gameboy Advance, Gameboy Advance SP, PS2 og så videre... Så du er vel ikke akkurat så mye mer objektiv enn meg eller? Har også vært ivrig pcgamer siden begynnelsen av 90-tallet, så at du skal være mer "objektiv" enn meg bare fordi du _ikke_ har kjøpt en Xbox360 synes for meg litt merkelig.

Så langt har jeg ikke sett noen "innovasjon" på noen av de nye konsollene, utenom festlig ny kontroll, ikke HD eller festlig ny kontroll og unødvendig dyr hardware. Xbox360 er også langt fra perfekt, men jeg foretrekker det for øyeblikket framfor å oppgradere annet hvert år på pcen min.

Vet ikke hvilke objektive øyne du ser med, men det er i hvert fall langt fra objektivt :roll:

Lenke til kommentar
har lest at Oblivion skal komme på 4 dvder jeg og, men jeg tviler på at det er noe annet enn rykter. Tror dere det virkelig vil ta opp rundt 30GB? ?

5268341[/snapback]

Har sett PC-spill som kommer på 2 dvd'er, som oftest en installasjon-dvd, og en spille-dvd.

Kan godt hende dersom det er mange karakterer, mange videoer, etc som skal opp i kvalitet. Alt egner seg ikke like godt til sanntids-rendering hvis du også skal ha en god historie.

Uansett, så kommer plassen helt sikkert til å bli brukt, slik har det alltid vært, husker når disketter var vanlig, da vurderte faktisk Orion på å selge spill ferdig installert på harddisk.

Noen sier at PS3 blir overkill, men jeg er rimelig sikker på at den maskinen også kommer til å bli tynt til sine ytterste grenser etter hvert.

Så langt har jeg ikke sett noen "innovasjon" på noen av de nye konsollene,

5271578[/snapback]

Tja, innovasjon...

Virker som folk her har litt låste begreper om innovasjon, at det skal være ting som du kan se og ta på.

Cell-prosessoren er veldig innovativ, og har noen vannvittige overføringshastigheter.

Den har sju kjerner (har dere sett det før?) tilgjengelig for programmørene, (og en åttende som ikke kommer til å være i tilgjengelig, da den blir brukt av PS3).

360'en har litt mere tradisjonell lignende pc-prosessorer, men har innovasjon i samarbeidet mellom cpu og gpu, ihvertfall hvis det fungerer slik som ATI sa.

Dette vil også føre til at det blir flere spill som støtter dual core processorer også, da flere programmører vil venne seg til å kode til flere prosessorkjerner.

Dette er jo håndfaste ting som vil bli tatt i bruk av utviklerene, da absolutt alle maskinene kommer med dette, og programmørene trenger ikke ta hensyn til maskiner som ikke støtter dette.

Tror det vil føre til flere eksklusive spill på PS3, da det kommer til å bli mye vanskligere å porte over ett spill som benytter seg av alle PS3 resurser til Windows, enn fra 360 til windows, (og kommer sikkert til å føre til endel spill som bare kan spilles på PC og XBox også på den negative siden).

Kanskje XBox er så lettere å programmere for enn PS3, men til gjengjeld vil det i.flg. Sony bli enklere å programere PS3-spill, enn det var å lage PS2 spill.

NextGen optisk medium er ikke innovasjon, men nødvendig, jeg synes det er bra at en ihvertfall konsoll støtter dette snart.

PS3 kommer aldri til å kjøre standard OSX eller Linux og har akkurat like mye "støtte" for det som Xbox360, du kan bare tro så mye du vil.

Du skal ikke være for sikker på det.. Den egentlige dødsdommen til både Sony Entertainment og Nintendo heter ikke XBox, den heter Windows.

Det kan godt hende PS-serien lever litt lenger hvis de klarer å få opp populariteten til en konkurent av Windows, dette ville være bra for både PC-markedet og konsollmarkedet, men det er en ganske umulig oppgave.

Jeg tror at etter 2020 vil det komme mange konsoller, men de kommer sikkert alle til å hete Xbox 2020, XBox 2023, XBox 2024 Super Special Edition, etc.

Med marginal og veldig liten forskjell mellom hver versjon.

Taktikken funker bra på PC, så de har sikkert planer om det samme på konsoll.

Både IBM og Sony samarbeider om å forsterke utvikler-rettigheter på åpne software-libraries, etter at begge firma har blitt saksøkt av mini-selskap som tar patent på tidligere åpen kode for så å saksøke, husker IBM måtte nettopp ut med rundt 70 millioner dollar p.g.a. en slik sak.

Det spesielle med dette selskapet er at etter de har tatt patent på kildekoden, så konner de til å legge den ut så alle kan bruke den.

Dette kan forresten også med tiden føre til MS sitt viktigeste argument under lisens-forhandlinger med store kunder forsvinner *.

(*=Når MS skal overbevise store kunder som f.eks. staten Norge, dersom de sier de kan skifte til Linux, under forhandlinger om å fornye lisens for de statsansatte som bruker Windows XP, sier MS at slike selskaper kan saksøke).

(Store kunder som f.eks. staten Norge slipper litt billigere unna enn de 8-900 kronene du og jeg må betale for windows'en vår, vel og merke, men det er der de største inntektene deres ligger)

Lenke til kommentar

Alltid moro å lese tråder som sklir vekk fra topic :)

Synes dog også det morsomt å se at et av THe O's arugmenter for å kjøpe 360 var FFXI (eller FF et eller annet MMORPG som han kaller det)

Mens fremtidlige FF titler til PS3 er ikke noe argument for å kjøpe PS3 =)

(Mulig dette var en forglemmelse, isåfall glem det)

Og om en ikke skal bedømme en konsoll etter en måned, når skal en bedømme den da? halvt år etter launch? La oss si det som det er, 360 har blitt rusha så alt for mye, og dette gjør sitt på kvaliteten! Vi har fått en produkt som ikke tilfredstiller, fordi den virker uferdig!

"Men slapp av, den blir bedre om 3-4måneder!"

Lenke til kommentar

Synes dog også det morsomt å se at et av THe O's arugmenter for å kjøpe 360 var FFXI (eller FF et eller annet MMORPG som han kaller det)

Og om en ikke skal bedømme en konsoll etter en måned, når skal en bedømme den da? halvt år etter launch? La oss si det som det er, 360 har blitt rusha så alt for mye, og dette gjør sitt på kvaliteten! Vi har fått en produkt som ikke tilfredstiller, fordi den virker uferdig!

5275022[/snapback]

Skulle en dømt PS2 etter sin første måned hadde dommen blitt total fiasko, men spillene til maskinen kom seg jo etterhvert. Så jeg vil påstå at Xbox360 holder seg bra etter forholdene. Launcher pleier aldri å vise noe som helst av hva den er i stand til, Xbox360 er en fantastisk maskin den må bare bli bedre utnyttet bedre av utviklerene, og dette kommer, stortittelene står i kø. Jeg skjønner rett og slett ikke hvis du forventer at en konsoll skal tappe sitt potensiale på launch, hvor mye glede du kan da ha av konsollet senere... Det var jo akkurat det som skjedde med PSP og DS....

DS hadde svak start.....PSP hadde fenomenal start.....hvordan står det til nå? DS'en er den soleklare vinneren og PSP så må en helt tilbake til launch titlene for å finne noe som er bra.

Lenke til kommentar

Kunne du finni frem en kilde til at Ps2 var en fiasko 1måned etter?

Og skulle det fremdeles være tilfelle, så synes jeg fremdeles at å legge en konsoll for salg, som har så mye problemer med frysing osv, er bare galt.. Noe har ikke blitt testet grundig, og da er det ingen unnskyldning at det "blir bedre i neste versjon"..

Lenke til kommentar

5275022[/snapback]

Viste ikke at FF mmorpg spillet kommer til ps3, men den blir sikkert dyrere enn xbox så da er det mer logisk å kjøpe det til den. Hari ikke noe oversikt om hva som kommer til ps3.

Det er jo logisk å vente med å dømme en konsoll til den har noen forskeldige spill så du har noe å dømme ut i fra. Man må jo skaffe seg erfaring med den først.

Jeg synes ikke at den virker ufrdig! Hvorfor skulle den det? Den virker jo fett som fann. Å ja den tilfredstiller!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...