Gå til innhold

Har noen returnert sin xbox 360?

kenthlar

Anbefalte innlegg

Må nok si meg enig at følgende er litt merkelig med 360: Ingen hdmi-kontakt, ikke hd-dvd.

MS har sagt at konsollen har en levetid på flere år og da vil man kunne henge etter. At MS også har sagt at det kan blir aktuelt å implentere hd-dvd i senere maskiner er dårlig gjort for de som har handlet før det skjer, og det blir mange millioner. De burde gjort det mulig å bytte spilleren selv. Regner med at MS etterhvert vil komme med en hdmi-kontakt, men hvorfor vente? Vet at MS venter siden de ikke vet hva som blir formatstandarden, mens Sony bruker PS3 til å pushe blue-ray. Rart at ikkke MS har gjort det samme......grunnen kan være at de har en mistanke om at blue-ray vinner.

Men for all del, jeg koser meg min 360 og ser fram til mange gode spill.

5263233[/snapback]

HD-DVD er jo ikke kommet på markedet enda. Sier seg jo nesten selv at de ikke kan/vil bruke det da.

Om de burde ventet 1 år med lanseringen til det kanskje var det er noe annet. Det hadde nok ikke lønnet seg. Mange år til disse standardene blir vanlig, hvis de i det hele tatt blir det. Husk at man må ha HDTV og da kjøpe HD-DVD versjoner av dvd filmene dine for å få utbytte av det.

HD-DVD er jo heller ikke MS sin standard, som Blu Ray er Sony`s.

HDMI ledninger har de sagt de skal slippe når det gir mening å gjøre det. Alle TV`er som har HDMI har jo også komponent og bildet bilr det samme mellom de. Minimal forskjell. Men det kommer nok ganske snart, samme med DVI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når spillutviklere trenger mer enn ca. 8 giga med plass vil problemet melde seg. Fordelen til PS3 er at utviklere har nærmest ubegrenset med plass. Om det trengs på 5 år er en annen sak.

Egentlig bryr jeg meg ikke siden, som du sier, det går mange år før dette blir standard likevel. Men det er jo greit å være klar til fremtiden da...gjerne igår :)

Lenke til kommentar
Når spillutviklere trenger mer enn ca. 8 giga med plass vil problemet melde seg. Fordelen til PS3 er at utviklere har nærmest ubegrenset med plass. Om det trengs på 5 år er en annen sak.

Egentlig bryr jeg meg ikke siden, som du sier, det går mange år før dette blir standard likevel. Men det er jo greit å være klar til fremtiden da...gjerne igår :)

5263794[/snapback]

Jo jo, men når Blue Ray blir vanlig/standar finnes det nok spillere og plater med mye bedre kvalitet en det som kommer i PS3, den er jo noe av det første som bruker Blue Ray.

Lenke til kommentar

jeg tror det vil gå bra, de kan nok benytte seg mer og mer av spillets grafikk motor til filmsekvenser istedefor plasskrevende fmv'er rendret i 5 ganger så bra grafikk som spillet selv. og MS har sagt at de har 2:1 kompresjon mulig, så det vil da si at de kan ha opptil 17GB store spill på en 8.5 GB DL DVD. det tror jeg er nok! :)

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Vurderer nesten levere tilbake/selge min konsoll. Ikke fordi den er dårlig på noe måte, men er redd den vil støve ned til mars/april neste år. Ingenting som frister i mellomtiden.

Edit:

Har faktisk fått en syk trang til å spille nintendospill hver gang jeg har spillt PDZ til 360. PGR3 er konge, men synes ikke det rettferdiggjør 4-5mnd.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men problemer med nye produkter er det alltid, og for å være rimlig så var det like mye problemer med både første andre og tredje generasjon ps2... de utsatte det sikkert fordi ps3 ikke er ferdig på helt andre plan, ellers hadde vi vel sett en Real time demo av noen ps3 produkter...

5263194[/snapback]

Jeg tror ikke det har vært noe hardware-produkt noensinne (ihvertfall 1 måned etter release) tidligere hvor 3% (i.flg. microsoft) av varene som har har blitt sluppet på markedet inneholder feilkonstruksjon. Dette er ett enormt høyt nummer.. :-/

Spesielt med tanke på halvparten av problemene ligger i gammel dvd-tekonologi.

Det er ennå ikke rapporert om at PS3-launch er utsatt fra Sony, så vi kan fremdeles håpe på at alt går som planlagt.

Neil Thompson (Microsoft UK) har derimot utsatt PS3.

Og litt mere troverdig er det at noen spillutviklere har sagt at de ikke har motatt developer construction kit, i.flg. enkelte internett-fora, angivelig fordi Sony hadde problemer med heatsink'en, på enkelte modeller.

Lurer på om dette kanskje blir siste generasjon med luftkjøling. :)

Sony bruker PS3 til å pushe blue-ray. Rart at ikkke MS har gjort det samme......grunnen kan være at de har en mistanke om at blue-ray vinner.

5263233[/snapback]

MS støtter HD-formatet, de har liten fortjeneste på det.

Tror at grunnen til at de bare har sagt de vil produsere for HD-DVD, er fordi at Sony ville heller ha vektorbasert java-menyer, istedenfor microsoft sitt meny-system.

I tillegg til at meny'ene kan bli konfigurert akkurat slik som du vil, vil du også kunne få vectorisert teksting, tror jeg.

Den største fordelen for forbrukeren i tillegg til størrelsen, er at;

Blu-ray-platene vil tåle mere enn dagens dvd-plater, og HD-DVD, takket være en spesiell hard-coat utviklet av TDK for blu-ray.

Du kan faktisk kjøpe dvd-r plater fra TDK nå, som benytter teknologien, men hver plate koster 5.99$ for 1, mot ubeskyttet 4.99$ (les mer her), blir reklamert som "Armor Plated DVD," and beskrevet som "100 times more scratch resistant than uncoated discs".

Litt artig historie etter at det var klart at bd ville bare bruke 1 mm, hard coat:

Confronted with Mr. Yamada of Toshiba and his cohorts claims that Blu-ray discs are so sensitive to grime they may need to be protected by a cartridge. Rubbish, responds Sony's Mr. Ogawa, who recently ground dirt into the face of a prototype Blu-ray disc -- which he then played -- to show a skeptical American company that the problem had been solved.

5263794[/snapback]

Oppløsningen blir høyere, enn på dagens konsoller, så jeg skulle tro at mere detaljert grafikk vil kreve større plass..

2:1 kompresjon som er nevnt i denne tråden, er en vei å gå, men dette betyr jo at kvaliteten minker, dersom ikke dette er merkbart i innlastningshastighet eller kvalitet (noe jeg ikke tror på),

Menmen, uansett så tviler jeg på at alle spillene på PS3 kommer på br-disc, men en god del vil nok være det, en god del vil inneholde masse unødvendig også, da størrelse er ekstra sikkerhetsbeskyttelse mot piratkopiering i seg selv, og alle hd-filmer vil komme på next-gen disker.

Det som skuffet meg mest med mangel på next gen optisk format, var at det ikke er muligheter for noe lignende på 360, da jeg tror det blir nødvendig.

Har lest at Oblivion - Elder Scrolls blir sagt at skal komme på 4 dvd'er, f.eks.

Prøver å ikke virke så negativ, da jeg vet at mange gleder seg over den nye maskinen sin, men regner med at jeg ikke lykkes helt, men uansett 360 er ihvertfall beste maskinen på markedet idag. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det har vært noe hardware-produkt noensinne (ihvertfall 1 måned etter release) tidligere hvor 3% (i.flg. microsoft) av varene som har har blitt sluppet på markedet inneholder feilkonstruksjon. Dette er ett enormt høyt nummer.. :-/

Jeg husker da Nokia 8210 kom.

Den var spekket med feil den.

Mange jeg kjente var innom både utgave 2 og 3.

Lenke til kommentar
Den har jo kun 1 stk utgang. Hva om du har kun 1 stk komponentutgang på tven. Itilegg til xboben har du dvdspiller som bruker komonent. Du må da skifte kabel hver gang du skal se på dvd eller spille. Se på dvd eller spille gjenom RBG er jo bare meningslaust...Hadde den hatt flere utganger hadde dette ikke vært noe problem.

Den har jo ikke egen lyd ut. Hva om du har annlegget langt fra xboxen og tven. Du har da ikke mulighet til å strekke kabel fra xboxen til annlegget.

Kjenner heller ikke til andre produkter som har like stor strømadapter!!

5260574[/snapback]

DVD kan du vel spille på Xboxen? Og kabler som kan splittes er jo heller ikke noe problem. Recieveren står vel ikke så langt unna tven at dette blir noe problem? Er uansett ikke umulig å kjøpe en kabelforlenger til et par kroner... Heller stor strømadapter, enn mer varme og støyende vifter. Dette er en kraftig konsoll, og høy ytelse fører til høy varme.

Sjekk hva de har av kabler på digistore.no. Kabelforlengere får du tak i hvor som helst.

Lenke til kommentar

Tenkte dette spørsmålet kunne passe i denne tråden.

Denne 10 dagers full returrett som elkjøp bruker. Kan jeg dra innom og bytte spill jeg kjøpte forrige fredag i ett annet, så sant platen og cover ser ubrukt ut?

Kjøpte PDZ og er ferdig med single player og syntes ikke Live ddelen var så bra:(

Lenke til kommentar
Tenkte dette spørsmålet kunne passe i denne tråden.

Denne 10 dagers full returrett som elkjøp bruker. Kan jeg dra innom og bytte spill jeg kjøpte forrige fredag i ett annet, så sant platen og cover ser ubrukt ut?

Kjøpte PDZ og er ferdig med single player og syntes ikke Live ddelen var så bra:(

5268288[/snapback]

For ett dumt spørsmål! Du kan da ikke levere tilbake ett spill du har gått igjennom! :D Plasten må vær intakt rundt coveret og..

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men problemer med nye produkter er det alltid, og for å være rimlig så var det like mye problemer med både første andre og tredje generasjon ps2... de utsatte det sikkert fordi ps3 ikke er ferdig på helt andre plan, ellers hadde vi vel sett en Real time demo av noen ps3 produkter...

5263194[/snapback]

Spesielt med tanke på halvparten av problemene ligger i gammel dvd-tekonologi.

Det er ennå ikke rapporert om at PS3-launch er utsatt fra Sony, så vi kan fremdeles håpe på at alt går som planlagt.

Neil Thompson (Microsoft UK) har derimot utsatt PS3.

Og litt mere troverdig er det at noen spillutviklere har sagt at de ikke har motatt developer construction kit, i.flg. enkelte internett-fora, angivelig fordi Sony hadde problemer med heatsink'en, på enkelte modeller.

Lurer på om dette kanskje blir siste generasjon med luftkjøling. :)

Sony bruker PS3 til å pushe blue-ray. Rart at ikkke MS har gjort det samme......grunnen kan være at de har en mistanke om at blue-ray vinner.

5263233[/snapback]

MS støtter HD-formatet, de har liten fortjeneste på det.

Tror at grunnen til at de bare har sagt de vil produsere for HD-DVD, er fordi at Sony ville heller ha vektorbasert java-menyer, istedenfor microsoft sitt meny-system.

I tillegg til at meny'ene kan bli konfigurert akkurat slik som du vil, vil du også kunne få vectorisert teksting, tror jeg.

Den største fordelen for forbrukeren i tillegg til størrelsen, er at;

Blu-ray-platene vil tåle mere enn dagens dvd-plater, og HD-DVD, takket være en spesiell hard-coat utviklet av TDK for blu-ray.

Du kan faktisk kjøpe dvd-r plater fra TDK nå, som benytter teknologien, men hver plate koster 5.99$ for 1, mot ubeskyttet 4.99$ (les mer her), blir reklamert som "Armor Plated DVD," and beskrevet som "100 times more scratch resistant than uncoated discs".

Litt artig historie etter at det var klart at bd ville bare bruke 1 mm, hard coat:

Confronted with Mr. Yamada of Toshiba and his cohorts claims that Blu-ray discs are so sensitive to grime they may need to be protected by a cartridge. Rubbish, responds Sony's Mr. Ogawa, who recently ground dirt into the face of a prototype Blu-ray disc -- which he then played -- to show a skeptical American company that the problem had been solved.

5263794[/snapback]

Oppløsningen blir høyere, enn på dagens konsoller, så jeg skulle tro at mere detaljert grafikk vil kreve større plass..

2:1 kompresjon som er nevnt i denne tråden, er en vei å gå, men dette betyr jo at kvaliteten minker, dersom ikke dette er merkbart i innlastningshastighet eller kvalitet (noe jeg ikke tror på),

Menmen, uansett så tviler jeg på at alle spillene på PS3 kommer på br-disc, men en god del vil nok være det, en god del vil inneholde masse unødvendig også, da størrelse er ekstra sikkerhetsbeskyttelse mot piratkopiering i seg selv, og alle hd-filmer vil komme på next-gen disker.

Det som skuffet meg mest med mangel på next gen optisk format, var at det ikke er muligheter for noe lignende på 360, da jeg tror det blir nødvendig.

Har lest at Oblivion - Elder Scrolls blir sagt at skal komme på 4 dvd'er, f.eks.

Prøver å ikke virke så negativ, da jeg vet at mange gleder seg over den nye maskinen sin, men regner med at jeg ikke lykkes helt, men uansett 360 er ihvertfall beste maskinen på markedet idag. :)

5267501[/snapback]

har lest at Oblivion skal komme på 4 dvder jeg og, men jeg tviler på at det er noe annet enn rykter. Tror dere det virkelig vil ta opp rundt 30GB? ?

Lenke til kommentar

All fanboy-holdninger til side: Det er jo ikke til å komme ifra at XBox360 kun er en XBox på steroider. Det finnes absolutt ingen ny innovasjon, kun mer av det gamle. Ikke at det i seg selv er negativt, men det er neppe neste generasjons konsoll. MS kommer helt sikkert til å ha suksess med sin 360, og Live! vil sannsynligvis være bedre enn Sony PS3 sin (ikke-eksisterende) online-portal.

MEN: Sony/Nintendo prøver iallefall seg på innovasjon med sine neste-generasjons konsoller - twin view, PSP-integrasjon, spennende kontrollere, støtte for ALLE tidligere spill på de respektive plattformene, LocationFree Player, blue ray, støtte for GNU/Linux, innebygd WLAN, blåtann osv osv osv.

Lenke til kommentar

Tja... av Sony og Nintendo så er det bare Nintendo jeg ser som i det hele tatt gjør noen innovasjon. Sony gjør bare mer av det gamle med sin PS3 også.

Innebygd WLAN er etter min mening ikke mye til argument, ikke så mange % som har behov for WLAN og på xbox360 kan man bare slenge på et WLAN-kort hvis man trenger det (funker forøvrig ypperlig).

Sony sine kontrollere er heller ikke mye til innovasjon og synes xbox360 sine er helt utrolig gode å spille med.

Støtte for GNU/Linux bryr jeg meg ikke om i det hele tatt, det er først og fremst en spillkonsoll og ikke en pc. Hva noe slikt skulle tilføre av nyttige ting til en konsoll er også uvisst.

PSP-integrasjonen kommer nok til å bli like god som gameboy/gamecube greien antar jeg.

Blue-Ray er bare interessant til film og jeg er ikke en tilhenger av pre-rendret CGI som tar vanvittig med plass, når man i stedet kan bruke spillmotoren.

Og twin-view... Hvem er det som har 2 x HDTV'er liggende slik at de kan spille twin view?

Støtte for tidligere spill er jo ok i beste fall, men jeg kommer aldri til å kjøpe noen xbox1-spill til min 360.

Og så lenge det er en ny konsoll som er lansert som er flere ganger bedre hardwaremessig enn forrige generasjon, så er det neste generasjon...

Jeg ville ha en konsoll som spilte spill og musikk og det har jeg fått, alt fjas med å integere alt i en enhet er bare tull.

Lenke til kommentar

Det kan være stille perioder i spill, noe eksempelvis Silent Hill spillene spillte en del på, så jeg syns argumentet med å "skru opp lyden" er ganske dårlig.

Når det gjelder støy fra DVD spilleren så lurer jeg på om ikke en gummiliste rundt fronten på skuffen kunne ha hjulpet en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...