Mala Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Stiller meg litt i skyene til utsagnet ditt der Lenke til kommentar
Amatour Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Spillene i XBOX 360 demonstrerer kun en brøkdel av hva XBOX 360 kan prestere. Det samme gjelder de første spillene til PS2; bare sammenlign Quake 3 (som hadde fungert fint på en PS1) med Doom 3, Far Cry eller Half-Life 2. Det fine med XBOX 360 er at man ikke trenger "ATI Radeon 98596846894 X- whatever Special Edition" med 2 GB minne, til 5000 kr til å spille de nyeste spillene, og selvfølgelig slipper man å bytte til "ATI Radeon 999999999999 Gold Edition", til 6000 kr neste måned for å spille de spillene som kommer da. EDIT: Hvis noen nerder får hjerteattakk av å lese negativt ladet kritikk av skjermkort, er ikke jeg ansvarlig. 5252679[/snapback] :!: Så enig Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Spillene i XBOX 360 demonstrerer kun en brøkdel av hva XBOX 360 kan prestere. Aha, det er derfor det hakker og FPS synker godt under 30 når jeg går inn i en røyksky i COD2. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Spillene i XBOX 360 demonstrerer kun en brøkdel av hva XBOX 360 kan prestere. Aha, det er derfor det hakker og FPS synker godt under 30 når jeg går inn i en røyksky i COD2. 5252794[/snapback] Når vi ser hva XBOX kan prestere med 800 MHZ, er det grunn til å forvente mye av 3,2 GHZ. COD2 ville ikke lagget mindre med 1 THZ, feilen ligger i spillet, ikke maskinen. CS lagger like mye på en maskin med 3 GHZ når 20 personer kommer opp på skjermen som det gjør med 1 GHZ. Har i hvert fall hørt tilsvarende historier. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Spillene i XBOX 360 demonstrerer kun en brøkdel av hva XBOX 360 kan prestere. Aha, det er derfor det hakker og FPS synker godt under 30 når jeg går inn i en røyksky i COD2. 5252794[/snapback] Eventuelt at utviklerene ikke enda har klart å finne frem til optimale metoder å modellere røykskyer enda. Fremtiden vil vise hva Xbox 360 er god for, dagens spill gir mest en indikasjon. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Eventuelt at utviklerene ikke enda har klart å finne frem til optimale metoder å modellere røykskyer enda. Fremtiden vil vise hva Xbox 360 er god for, dagens spill gir mest en indikasjon. Men det viser begrensningen på hardware, spesielt grafikkdelen, som sliter med å rendre fullskjermdekkende transparente textures i flere lag. Tiden vil vise om det vil kunne optimaliseres gjennom kildekode. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Vel, sålenge man ikke vet å utnytta hardwaren gjennom optimalisering via koden etc. så vil slike problem oppstå,Men når utvikleren lærer systemet å kjenne vil slike feil bli luket stille go rolig ut, forhåpentligvis Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg tror jeg må være en av de få som kjøpte 360 på fredag, men som enda ikke har giddet å spille på den. Jeg kommer ikke til å levere den tilbake, men akkurat nå synes jeg Dragon Quest 8 på Playstation er mer intressang. Har rota rundt i xbox menyene og lasta ned noen demoer riktignok for å teste bildet på min HD TV som ble veldig bra, men er for mitt vedkommende INGEN titler ute på xbox360 som er intressange... Dessverre følte jeg det slik på xbox også ofte. Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Venter spent på ES Oblivion og håper det vil bruke 360 litt mer . Ser frma til å vandre i skogen å se på detaljene... Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg er drittfornøyd med min Synest også den bråkte ganske bra, men jeg har ikke noe problem med det. ( Høy lyd fra 5.1'n ) Kjøpte PGR, og NFS. Har enda ikke spilt PGR, synest NFS var kongebra. Kan vo være noen av støyproblemene blir rettet av formware oppgradeinger også. Jeg har allerede oppgradert software en gang. Noen som vet hvor mange som kom inn til Norge nå 2.des? Tror ikke det var så veldig mange. Tror faktist at det er flere som har stemt på gamer.no en det er 360'r i landet. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 EvilDick: Ble vel solgt en 12 000 Xbox360er i Norge på launchdagen, så alle har nok ikke stemt på gamer.no Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Virker som det er en del her som har fått xboxer som oppfører seg forkjellig Min xbox 360 blir ikke varm, den bråker ikke noe omtrent, og dvd'en lager bare mye lyd da den loader spillet og ikke noe mer. Så rart at det skal være forkjellig. Eller er det kansje jeg som hører dårlig Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Nei du hører nok ikkje dårlig, mye rart ute å går i de første produksjonslinjene vettu Noen funker som de skal, noen gjør det ikkje Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Spillene i XBOX 360 demonstrerer kun en brøkdel av hva XBOX 360 kan prestere. Aha, det er derfor det hakker og FPS synker godt under 30 når jeg går inn i en røyksky i COD2. 5252794[/snapback] Når vi ser hva XBOX kan prestere med 800 MHZ, er det grunn til å forvente mye av 3,2 GHZ. COD2 ville ikke lagget mindre med 1 THZ, feilen ligger i spillet, ikke maskinen. CS lagger like mye på en maskin med 3 GHZ når 20 personer kommer opp på skjermen som det gjør med 1 GHZ. Har i hvert fall hørt tilsvarende historier. 5252824[/snapback] dessuten er ikke det spillet spesialdesigna for 360, akkurat som morrovind kunne sett mye bedre ut på xbox vist det var laget for den. samme med gost recon. Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Nå man ønsker at man hadde kjøpt på nett- hadde jeg hatt angrerett... mamma likte ikke at jeg hadde brukt 4,5k på maskin + spill, så det selges nå. Link i signaturen min. (er core, harddisk, PGR3 og Kameo hvis noen lurer *hint*) Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Nå man ønsker at man hadde kjøpt på nett- hadde jeg hatt angrerett... mamma likte ikke at jeg hadde brukt 4,5k på maskin + spill, så det selges nå. Link i signaturen min. (er core, harddisk, PGR3 og Kameo hvis noen lurer *hint*) 5258261[/snapback] Samma det vel ? Er det ikke dine penger da ? Det er jo du som har brukt dine egne penger på den. Hadde moren min sagt det til meg, så hadde jeg sagt Fuck it, jeg kjøpte den for mine egne penger, (men det hadde hun aldri sagt, hun gir vel faen i hva jeg bruker penga på) Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Nå man ønsker at man hadde kjøpt på nett- hadde jeg hatt angrerett... mamma likte ikke at jeg hadde brukt 4,5k på maskin + spill, så det selges nå. Link i signaturen min. (er core, harddisk, PGR3 og Kameo hvis noen lurer *hint*) 5258261[/snapback] Samma det vel ? Er det ikke dine penger da ? Det er jo du som har brukt dine egne penger på den. Hadde moren min sagt det til meg, så hadde jeg sagt Fuck it, jeg kjøpte den for mine egne penger, (men det hadde hun aldri sagt, hun gir vel faen i hva jeg bruker penga på) 5258270[/snapback] Da erre ut med ræva først, kan jeg tenke meg. Og jeg har ikke økonomi til å skaffe egen leilighet nå. Dessuten får jeg øvelseskjøre med hu av og til (jeg er 17, for alles opplysning, trur jeg blir nødt til å skifte nick snart) Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Men det viser begrensningen på hardware, spesielt grafikkdelen, som sliter med å rendre fullskjermdekkende transparente textures i flere lag. Tiden vil vise om det vil kunne optimaliseres gjennom kildekode. Huh? Det viser ikke nødvendigvis at hardwaren har begrensninger - kun at akkurat den måten å tegne skyer på er langt i fra optimal. Det tar meg ca. tretten sekunder å skrive et program som får ALLE GPU'er til å synke på kne, om jeg så ønsket det. Undervurdering av potensielle flaskehalser har da gitt lagg i de fleste spill siden tidenes morgen. Ta en titt på historikken - f.eks. et Xbox-spill fra 2002 og et Xbox-spill fra 2005: de nye spillene ser generelt mye bedre ut, og holder frameraten på topp samtidig. Når ny arkitektur blir lansert har man alltid en tilpassingsperiode før man blir komfortabel med "quirks" og triks for å få frameraten opp. At folk tenker "Jaja, jeg har da nok prosessorkraft å ta av så jeg driter i å optimalisere" har skjedd tidligere, tro det eller ei ..og hva er det med utsagnet "optimaliseres gjennom kildekode"? Neste gang du prøver å fremstå som kunnskapsrik på et område så prøv å ikke høres ut som en fireåring som tilfeldigvis snublet innom et programmeringsforum et sted. Endret 6. desember 2005 av transistorbass Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Spillene i XBOX 360 demonstrerer kun en brøkdel av hva XBOX 360 kan prestere. Det samme gjelder de første spillene til PS2; bare sammenlign Quake 3 (som hadde fungert fint på en PS1) med Doom 3, Far Cry eller Half-Life 2. Det fine med XBOX 360 er at man ikke trenger "ATI Radeon 98596846894 X- whatever Special Edition" med 2 GB minne, til 5000 kr til å spille de nyeste spillene, og selvfølgelig slipper man å bytte til "ATI Radeon 999999999999 Gold Edition", til 6000 kr neste måned for å spille de spillene som kommer da. EDIT: Hvis noen nerder får hjerteattakk av å lese negativt ladet kritikk av skjermkort, er ikke jeg ansvarlig. 5252679[/snapback] Er meget enig. Det er det jeg har likt best med konsoller, de trenger ikkke å oppgraderes det grann. Ingen forksjell på min og naboens sin. Men forkjellene kommer nå, på Tv'ene. Det var dette jeg hadde håpet å unngå, menmen.. Det er jo bare fint med HD (har det ikke selv). Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Hva med bla. plastfølesen, dårlige tilkoblingsmulighetene og den forbanna stor strømadapteren. Dette er bevis i seg selv at denne maskinen ikke er "up to date" iforhold til mine krav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå