MaxP2P Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hei! Jeg kjedet meg litt i dag, så jeg bestemte meg for å ta en tur innom BIOS, bare for å skjekke versjon nummert og slikt. Men så kom jeg plutselig over en ting som heter "Memory Acceleration Mode". Nå husker jeg ikke helt hva som stod i beskrivelsen, men det var noe med CPU og minne, og for å gjøre latency mellom dem mindre, eller noe sånnt. Spørsmålet er da, er det noe lurt å slå dette på? Er det farlig eller noe? Og kan det faktisk hjelpe? Så har jeg et spørsmål til: Når jeg skulle ta og gjøre litt research rundt denne MAM, kom jeg ikke opp med stort, men så fikk jeg lyst til å skjekke ut litt specs om hovedkortet mitt, og da så jeg noe som heter Dual-Channel DDR400, så leste jeg hva det handlet om, og der stod at at mitt hovedkort har 2 DDR kanal, for å gjøre ytelsen bedre. Jeg har 2x 521MB PC2700 DDR-DIMM Så det jeg lurer på er, går det ann å få disse i denne "Dual-Channel DDR400" for bedre ytelse, og hvis ja, hvordan er det jeg gjør det? På hovedkorte mitt ser jeg en klar skildring mellom de fire slottene for DDR, altså, de er gruppet på 2 og 2 (BILDE). Hvordan er det jeg må sette inn mine 2 DDR for å få til denne Dual Channel tingen? SYSTEM SPECS: CPU-Z REPORT P.S! Det står at jeg har en P4P800-E, men det er egentlig en P4P800-E DELUXE. DxDiag REPORT TUSEN TAKK PÅ FORHÅND TIL ALLE SOM ORKET Å LESE ALT DET HER, OG HJELPE MEG LITT! TUSEN TAKK! --- Mvh Max Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Du må sette inn den første rambrikken i det første blå sporet, så setter du den andre brikken i det ANDRE blå sporet da kjører de jo på to kanaler. Mvh Sweet™ Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Tusen takk! Er det noen som kan svaret på det andre spørsmålet? Om Memory Acceleration Mode? Og en liten ting til, er det egentlig noen som vet om denne Dual Channel tingen har noe effekt? Eller funker det bare når du har flere brikker? --- Mvh Max Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 dual channel fungerer bare hvis du har 2 eller 4 brikker Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Tusen takk! Er det noen som kan svaret på det andre spørsmålet? Om Memory Acceleration Mode? Og en liten ting til, er det egentlig noen som vet om denne Dual Channel tingen har noe effekt? Eller funker det bare når du har flere brikker? --- Mvh Max 5247948[/snapback] Det er bare å prøve og se. I værste fall så blir PC ustabil og du må sette det tilbake. I beste fall vil du merke en pitteliten forbedring. Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Oki Da får jeg prøve det da TUSEN TAKK TIL ALLE! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå