Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Net send funker ikke, trenger også cmd help.

Anbefalte innlegg

Hei

jeg får ikke net send til å fungere. Her er det en liten oversikt over hva jeg gjør

1. start ---> kjør ---> skriver cmd

2. Skriver "net send \nikrus * hei hvordan går det?

3. Så står det at den ikke finner nikrus navnet logget på....

PS: Det er vel navnet på datamaskinen man skriver inn? Og jo, blir glad hvis folk kan lære meg noen cmd i net send jeg greier å forstå :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer som xzibiz_ sier, det skal være "net send <datamaskinnavn> <melding>"

Du kan prøve å skrive ip istedenfor datamaskinnavn, du finner ip ved å skrive "ping <datamaskinnavn>.

Om det ikke fungerer kan du sjekke om tjenesten messenger er startet på maskinen som skal motta meldingen, evnt. bare skrive "net start messenger" i cmd på mottaker.

Lenke til kommentar
Det stemmer som xzibiz_ sier, det skal være "net send <datamaskinnavn> <melding>"

Du kan prøve å skrive ip istedenfor datamaskinnavn, du finner ip ved å skrive "ping <datamaskinnavn>.

Om det ikke fungerer kan du sjekke om tjenesten messenger er startet på maskinen som skal motta meldingen, evnt. bare skrive "net start messenger" i cmd på mottaker.

5246891[/snapback]

Hmmm, skrev net start messenger, men da kom denne beskjeden opp:

The service cannot be started, either because it is disabled or because it has no enabled devices associated with it.

system error 1058 has occurred.

Lenke til kommentar

Gå inn på kontrollpanel > Administrative Verktøy > Tjenester. I den lista navigerer du deg ned til Messenger, klikk på den så får du alternativene for den. Under oppstartstype, velger du manuell, så trykker du ok. Trykk så start tjenesten.

Det var det :!:

Lenke til kommentar
Gå inn på kontrollpanel > Administrative Verktøy > Tjenester. I den lista navigerer du deg ned til Messenger, klikk på den så får du alternativene for den.  Under oppstartstype, velger du manuell, så trykker du ok. Trykk så start tjenesten.

Det var det  :!:

5247679[/snapback]

Takk! Nå funker det vettu :D Men må jeg skrive net start messenger hver gang da? Siden den er manuell tenker jeg på ? :S

Lenke til kommentar
Hvis du setter den på Automatisk så starter den automatisk hver gang, mulig den forblir startet også på manuell om du ikke stopper den.

5249455[/snapback]

Da skal jeg prøve å sette den på automatisk, for å sjekke om det fungerer. :w00t:

Lenke til kommentar

pass på slik at du ikke får bomber (feks angrep som bare repeterer net send tjenesten, dette kveler *psuen din helt, men er dette bare lokalt går det jo flott) nå, er en grunn til at det er slukket å mørkt for den tjenesten nå vett.

edit: cpuen muligens :dontgetit::)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Alle tjenester som settes til manuell starter ikke med mindre de får beskjed om det.

Oppstartstype på tjenester:

Disabled: Tjenesten starter ikke ved oppstart, og kan heller ikke startes manuelt.

Manual: Tjenesten starter ikke ved oppstart, men kan startes manuelt hvis du vil, eventuelt kan den startes av andre tjenester/programmer.

Automatic: Tjenesten starter automatisk ved oppstart av datamaskinen.

En tjeneste som settes til Manual og så startes, vil gå inntil den får beskjed om å stoppe, eller til maskinen restartes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...