Gå til innhold

Bueskyting - Hvor finnes det?

edge

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har ettervært funnet ut at jeg har lyst å prøve bueskyting. Har litt erfaring med hjemmelagde buer av diverse grener og slikt, og har lånt endel bøker på biblioteket om temaet. Problemet er at jeg ikke helt vet hvor de selger slike, og etter endel googling har jeg jo funnet endel men jeg aner ikke om dette er seriøse forhandlere eller ei. Noen som har peiling på noen seriøse butikker med gode buer, helst ikke som koster skjorta. Har helst lyst på karbonfiber-bue, men ikke slik konkuranse-ting som du må smøre for ofte, heller vanlig shortbow eller longbow.

På forhånd takk! :)

EDIT- Leif

Endret av Marc91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

hmm, er en smule tvilsom til den kvaliteten i dette firmaet?? Finnes jo ikke et eneste merke på buer eller utstyr?? å 40kr for en 80cm papirblink, det er vel det dobbelte av det andre tar??virker som her er dårli kunnskap?? Nei styr unna denne linken å sats heller på en av disse

Catos buesport

Norsk Buesport

PreciTech AS

Humlekjær Archery

TradBow Norge

Midt-Norsk Buesport

Speedbow

Lenke til kommentar

gikk på bueskyting før en liten stund :] eg og en kompis. Etter at vi hadde prøvd det i en gymtime, møtte vi opp på tirsdager og torsdager :) Fikk låne buer der vi øvde. Skjøt fra 8 meter inne trur eg. Måtte låne masse utstyr som kan beskytte deg.

-Sånn fingergreier som beskytter fingrene når man slipper tråden på bua.

-Sånn flat plate som beskytter venstrearmen på innsiden når man slipper tråden.

Kan også få sånn som beskytter bryst fra tråden om man står skikklig sidelengs og skal dra tråden langt bak, men det brukte ikkje vi som var nybegynnere :p

Når man skal skyte skal alle stå bak ei linje... tre piler skal fyres av på blinken, og ingen skal gå forbi streken før alle pilene er skutt.

jaja.. han kompisen min kjøpte seg brukt bue, trente med den lenge. Eg slutta å gå på øving, mens han etter ei stund kjøpte seg ei ny bue til 5000,- eller noko sånt, også blei han 3. eller 4. best i Norge av dei som var under 13år. Er ein god del år siden detta da.. Trur ikkje han driver med det enda

Edit: kjem frå Førde... Han fyren som hadde treningene(husker ikkje kva han heitte) kom iallefall på 4. plass i OL ein gang for lenge siden :)

Endret av 2rst1
Lenke til kommentar
gikk på bueskyting før en liten stund :] eg og en kompis. Etter at vi hadde prøvd det i en gymtime, møtte vi opp på tirsdager og torsdager  :)  Fikk låne buer der vi øvde.  Skjøt fra 8 meter inne trur eg. Måtte låne masse utstyr som kan beskytte deg.

-Sånn fingergreier som beskytter fingrene når man slipper tråden på bua.

-Sånn flat plate som beskytter venstrearmen på innsiden når man slipper tråden.

Kan også få sånn som beskytter bryst fra tråden om man står skikklig sidelengs og skal dra tråden langt bak, men det brukte ikkje vi som var nybegynnere :p

Når man skal skyte skal alle stå bak ei linje... tre piler skal fyres av på blinken, og ingen skal gå forbi streken før alle pilene er skutt.

jaja.. han kompisen min kjøpte seg brukt bue, trente med den lenge. Eg slutta å gå på øving, mens han etter ei stund kjøpte seg ei ny bue til 5000,- eller noko sånt, også blei han 3. eller 4. best i Norge av dei som var under 13år. Er ein god del år siden detta da.. Trur ikkje han driver med det enda

Edit: kjem frå Førde... Han fyren som hadde treningene(husker ikkje kva han heitte) kom iallefall på 4. plass i OL ein gang for lenge siden  :)

7914730[/snapback]

Det var nok Martinus Grov, han ble nr 4 i barcelona-ol 1992:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...