Gå til innhold

Problemer med lyd i Unreal Tournament v436 under WinXP


Anbefalte innlegg

Jeg er plaget med at alle lydeffektene (announcer, taunts og våpnene) blir forvrengt med en gan man starter et nytt spill. Lyden holder seg forvrengt til man avslutter UT. Enkelte ganger fungerer lyden uten forvrengninger, men det hører til sjeldenhetene.

Men hver gang jeg avinstallerer og reinstallerer driverne for lydkortet mitt (SB Live! 1024) forsvinner forvrengningen første gangen jeg kjører UT, men etter dette blir lyden forvrengt igjen. Har dette noe med EAX å gjøre?

 

Hvordan fjerner jeg faenskapen.

 

Litt relevant systeminfo:

 

Abit KT7A-RAID hovedkort

Windows XP Professional OS

Unreal Tournament versjon 436

NVidia GeForce 2 Pro

SoundBlaster Live! Value 1024.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo rett og slett være en XP bug som ikke er patcha ennå. Ikke alle spill som er 100% kompatible (ennå), så noe småtteri må vi regne med i tiden som kommer. Har hatt noen problemer selv med Deus EX og Thief 2 etter XP, som jeg er temmelig sikker på er XP relatert. Med Deus EX hadde jeg til tider et lyd problem ala det du nevnte, men det ordna seg med restart av spillet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hei, har fått det problemet jeg også !! Grrrr...

 

Lastet ned de siste XP-driverne fra creative til Live! 1024. Installerte de. Enablet EAX on startup.

Problem solved.

Nå syns jeg lyden ble litt merkelig med EAX (Bruker headphones), så jeg tar bare å høyreklikker på ikonet i sys-trayen å velger disable, før jeg begynner å spille.

Funker bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...