Gå til innhold

S-ATA problemer, får ikke tilgang

pava

Anbefalte innlegg

Plustelig fryser skjermen og det kommer blåskjerm om at den gikk ut av windows for ikke å skade noe i pcen. Det begynte å skje rett etter at jeg installerte wow, men det kan jo bare være en ren tilfeldighet. Det skjedde først ca. en gang i uken, og jeg måtte formatere harddisken (Western Digital Raptor 36,7gb) og installere windows xp pro på nytt igjen. Senere har det skjedd oftere og oftere, jeg prøvde å slette partisjonen og gjenopprette den igjen, og kom inn i windows, men da frøs den rett etter alle driverne var installert. Nå kommer det feilmeldingen: "Windows kan ikke starte på grunn av en harddiskkonfigurasjonsfeil. Kan ikke lese fra den valgte oppstartsdisketten. Kontroller oppstartsbanen og disketten...." osv

Når jeg prøver å formatere og installere så står det at den har funnet disken, men det står "Installasjonsprogrammet har ikke tilgang til denne disken."

Hva kan problemet være, og hvordan fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er sata-drivere installert (F6 når du installerer Windows)?

5246621[/snapback]

Ja, de er installert. Den finner disken, men jeg får ingen tilgang til den. Jeg får derimot tilgang til den andre S-ATA disken min. Skjønner ikke hva som kan være feil :(

Endret av pava
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...