ken8 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hei har en ekstern disk som det hender jeg låner bort til venner hvis de skal flytte store mengder data fra en pc->pc eller andre ting. Det jeg er litt redd for er at en av dem ved en tilfeldighet klarer å slette alt på disken. Det jeg kunne tenkt meg var at noen av mappene jeg har, feks. bilder, mp3, skole osv. ikke lar seg endre uten tillatelse, kanskje i form av passord eller noe i den duren. Er dette mulig? Må kanskje installere noe software som ligger i bakgrunn å kontrollerer alt? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Hei! Det er et program som heter Folder Guard. Med dette kan du sette passord på filer. Jeg har sendt deg en PM med noe stasj... Endret 3. desember 2005 av Fez Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg kan tanke meg at dette må gjøres via ekrypsjon, og da må du ha det samme programmet på maskinen(e) du skal lese tilbake filene på. Så langt ejg vet finnes det ingen slik innebygd funksjonalitet i windows. -Stigma Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 har hørt mye bra om truecrypt, men ikke prøvd det selv: http://www.truecrypt.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå