Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

W-LAN kortet finner ikke nettverk, for n-te gang!

Anbefalte innlegg

Etter mye klaging på forumet har jeg fått meg En Linksys trådløs router, og W-LAN kort. Jeg sitter på ett nettverk, som er koblet slik: [Mitt WLAN kort]-->[Vår trådløse (router)/switch]-->[Naboens router]. Altså er det naboen vår som har tilkoblinga til ISP'en.

Før jeg skiftet fra Jensen, var alt svært ustabilt, med svært høy packetloss, noe som er ganske redusert nå, men den hopper stadig av og en del loss er det fortsatt. Det står at signalet er ganske bra, men nedlastningshastigheten er treg, og latency'en i World of Warcraft f.eks er helt latterlig, kan ligge på opptil 2k-3k ms.

Når jeg logget meg på pc'en i dag, fant han ikke trådløst nettverk i det hele tatt, men han har kontakt med routeren. Jeg tror dette kan ha noe med routeren til naboen å gjøre, siden jeg har kontakt med vår router, og den stasjonære Pc'en jeg sitter ved nå, har internett(den er tråkoblet i routeren vår). Routeren vår fungerer bare som Trådløs accespoint.

Endret av ka1ser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jada alt det der er i orden, bruker bare lanportene, dhcp av, fiksa rett ip osv.

EDIT: "Systemansvarlig" har visst restarta no routere, så nettet funker nå, men igjen har jeg svakt signal. Det står 54mbps på linksys ikonet, men har treg nedlastningshastighet(~20kbps).

Så pinger jeg vg.no, og får gjennomsnitt på 63ms, tracert ser også ganske ok ut.

Endret av ka1ser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...