Glenn Østerud Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg har fått en gammel Compaq Evo w4000 maskin. Den har P4 1.8, 256Mb DDR PC2100 EEC RAM, 40Gb disk. Men den rebooter ustanselig når jeg prøver å installere XP, og den vil heller ikke f.eks starte opp BootCD4Windows, basert på BartPE boot-enviroment. Jeg har prøvd å bytte skjermkort, 2 forskjellige IDE harddisker men det samme skjer. Maskinen booter OK med vanlig UltiMatebootCD, og den kjører f.eks Mem86+ i mange timer uten problemer. Jeg har også prøvd å bytte skjermkort. Maskinen kjører fint Linux fra UBCD full versjon, med grafisk grensesnitt og full pakke. Fra denne Linux distroen kunne jeg f.eks lage en partisjon på harddisken uten noe problem. Jeg prøvde på nytt å installere XP, men pang, rett i reboot etter kun kort tid. Men i det jeg prøver med Windows 2003 Server CD'en kommer dette opp: *** STOP 0x0000007F (0x00000008,0x80042000,0x0,0x0) De to siste nr leste jeg ikke var så nøye. Kan dette skyldes feil på APG? I og med at jeg kan kjøre minnetest OK? Jeg har ikke noen PCI skjermkort liggende, så dette kan jeg ikke få testet. Ei heller noen ekstra minnebrikker. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hm... Veit at pcen skal reboote en gang under XP installasjonen.. Men ikke med en gang du starter osv... =s Trokke dette har noe med skjermkort.. SKjekket CPU vifte osv da?? Kan hende det krever mye av CPU og kjøre XP installasjonen?? Er ikke sikker... Hva tror dere andre?? Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 hadde nesten samme problem med en annen pc her. låste seg hele tiden, selv i bios. måtte montere en qtec psu på 300w (160) og fjerne floppydriven. da fungerte den igjen (jeg hadde brukt en aopen 250w psu i den før) Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (jeg hadde brukt en aopen 250w psu i den før) 5254377[/snapback] Siden dette er en merkemaskin finner jeg det litt rart... Men ting kan jo skje med disse maskinene også. Jeg lar det hele bero inntil jeg klarer å oppdrive/låne til PCI skjermkort som jeg kan teste med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå