Gå til innhold

Feilmelding ved skriving på SATA disk


Anbefalte innlegg

Jeg har en Seagate 250gb koblet til Silicon Image RAID på mitt HK. Oppsettet er JBOD siden disken er alene.

Har testet disken på et annet SATA sett og den virker helt fint.

Feilmelding som kommer når jeg prøver å skrive (større) filer på denne disken:

 

Windows - Forsinket skriving mislyktes    Windows kan ikke lagre alle dataene for filen J:\ [filnavn]  Dataene har gått tapt. Denne feilen kan skyldes en feil på maskinvaren eller nettverkstilkoblingen. Prøv å lagre filen et annet sted

 

Har testet farten på disken og, og den er elendig, tregere enn DMA6

 

Etter feilmeldingen kommer, er ikke disken tilgjengelig, da må en omstart til for å få tilgang på den.

Lesing fra disk går uten problemer.

 

Har den siste driveren til denne ifølge Gigabyte sine sider:

Driver

 

Noen som har peiling på hvordan jeg kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=124...Fhenger&Page=-1

 

Hadde samme problem med et Asus A7V600 kort (VIA chipset og SATA-kontroller) og en WD 200 SATA.

 

Løsningen var å hente nyeste driver for chipsettet fra VIA sin hjemmeside, siden de driverne på Asus sin side ikke var nye nok.

Det løste problemet med at skrivinga feiler og disken forsvinner.

 

Fikk nytt problem da jeg i samme slengen som jeg oppdaterte driverne også oppdaterte BIOS til siste versjon.

Etter mye feilsøking flashet jeg tilbake til tidligere BIOS versjon, og da forsvant tilleggsproblemet. :D

Lenke til kommentar

Hei snole, takk for svar :)

 

Var på Silicon sine sider og lastet ned det jeg trodde var riktig driver, men har ikke truffet riktig der...

Nå har jeg prøvd nyinstallering og la inn orginalplata til HK.

Trodde jeg hadde ordnet det, for da jeg testet med en fil på 905mb så klarte jeg å lagre denne på disken -den samme filen ville ikke tidligere.

 

Wow tenkte jeg, og begynnte å flytte filer fra en annen disk -men neida, så dukket den hekkans feilmeldingen opp igjen :hmm:

 

Vurderte en stund om jeg bare skulle få meg nytt HK UTEN Sil S-ATA, men tror jeg heller får klare meg uten den ene disken -får slenge den inn i en fremtidig pc...

 

Ser ikke ut som jeg får løst problemet ihvertfall.

Jeg kommer muligens til å prøve med 2 disker RAID for å se om det kan gå bedre, men syns det blir drøyt med 2x250gb i RAID -ikke noe jeg trenger ihvertfall.

 

Go'Jul :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...