laurence Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg rotet litt inne på Netopia 3351 modemet som ble levert av Nextgentel i desperat jakt på noe som kunne hjelpe meg få 3com modemet mitt på nett og la merke til dette: Har alltid trodd at Nextgentel brukte PPPoA, så hva er det dette dreier seg om? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg tror de er på vei over til PPPoE uten å direkte vite dette men f.eks Thomson Speedtouch 516i som de leverer nå er klargjort for PPPoE . Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det avhenger av hva slags DSLAM du er tilknyttet, er det en ATM basert DSLAM så bruker de PPPoE, men er det en IP DSLAM så bruker de PPPoE. Mulig de migrerer alle over til PPPoE, men til nå har det vært slik ihvertfall. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 ATM = PPPoA mener du? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Har alltid trodd at Nextgentel brukte PPPoA, så hva er det dette dreier seg om? 5246099[/snapback] De bruker PPPoE i noen tilfeller ja. Men den linja du viser til er noe forvirrende, for jeg mener å huske at det samme kom opp i min Netopia 3351, men likevel var PPPoA i bruk. Det som skjer er at ruteren er satt opp til å prøve begge deler. Du kan finne mer detaljert info hvis du logger inn med admin-tilgang på ruteren. Det står blant annet i loggen hvilken protokoll som er i bruk (og et par andre steder, men jeg her ikke 3351 lenger) Lenke til kommentar
MRN Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Jeg måtte ringe til NGT og spørre om hvorfor jeg ikke hadde Internett. Karen i andre enden fant fort ut at de hadde lagt om sentralen, sånn at jeg måtte inn i routern og endre til rfc1398 (husker ikke tallet) og underlaying blabla til PPPoE. Deretter var det å restarte routeren, som er en Netopia, og jeg var på nett igjen. Han beklager seg med at de hadde sendt router, men den hadde visst ikke kommet helt frem til meg enda. Jeg hadde valget om å ta bytte router og sende den gamle tilbake, eller bare sende den nye tilbake. Den nye hadde et fancy web interface å skryte av, så jeg vet ikke helt hva jeg skal velge... Ventetiden var under to mnutter og det hele var fikset på 4-5 minutter vil jeg tippe. Ringte lørdag 16:15 ca. Lenke til kommentar
laurence Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Etter 3 dager med knoting fikk jeg endelig 3com 3CRWE754G72-B modemet på nett med disse instillingene: Con.type: PPPoE VPI/VCI: 1/32 Encapsulation: LLC MTU: 1492 Jeg har Bravo (eller Classic som de kaller det nå) abonnement. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hehe takk skal du ha, hadde litt problemer jeg og men med dine instillinger funket fett. Peace out Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Det står PPPoA i Netopian min, selv om det egentlig er PPPoA... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå