Gå til innhold

oppsett av pci sata kort med os på sata?

Anbefalte innlegg

Her er tingen som jeg ikke får snurret hodet mitt rundt.

først mitt hardware:

hovedkort: asus a7n8x-deluxe

disker:

1. s-ata wd 37gb raptor

2. s-ata wd 250gb 7200

3. s-ata wd 320gb 7200 (ny)

4. ide ibm 41gb 7200

Tingen er at jeg hadde et veldig fint oppsett med disk 1 som os disk med disk 2 på hovedkortet med silicon s-ata og disk 4 som vanlig ide. dette funket veldig fint.

så kjøte jeg meg disk 3 som ko i går og et sata kontrollkort for å koble 2 extra sata disker og/eller pata. med det kortet inne ville ikke maksina boote fra disk 1.

hvorfor?

nå måtte jeg formatere disk 4 å installere xp på den for å starte. da funket kortet helt fint og har 2 sata disker plugget i. men uten raptor. den har jeg jo lyst å bruke som os disk siden det er 10k.

hvordan skal jeg installere et kontroll kort med en sata disk som os og silicon allerede installert?

Shortyboy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, da har jeg installert xp IGJEN paa raptor disken og den funker som den skal.

saa setter jeg i pci sata kontroller kortet, restarter men da stopper bootingen der det er mulighet for aa gaa inn i kontrollpanelet til kortet. ingenting skjer.

i kontrollpanelet er det bare nulighet for aa sette opp raid eller slette raidoppsett.

hva maa jeg gjore for aa faa startet opp med kortet i?

Shortyboy

Lenke til kommentar

da har jeg fått nytt kort. magic sata host kort og skal bruke en raptor som systemdisk.

alt er som det skal nå, er det bare å sette i kortet uten drivere? har silicon drivere fra før til raptor sata disken.....

noen som har peil på dette?

Shortyboy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...