Clerion Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Dette er vel en kombinasjon av Skjermkort, Software og Minne tråd men fant ikke npe annet sted å putte den så jaja. Problemet er at etter jeg byttet skjermkort fra Fx5200 til XFX6600GT og oppgraderte fra 512 til 1024 Mb ram, får jeg ikke spillt av fil og noen av de gamle spillene fungerer ikke. Noen som har tips til hvordan jeg kan løse dette problemet? Endret 3. desember 2005 av johanol Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 hvordan ligger det ann med drivere, codecs og sånt da? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 hvordan ligger det ann med drivere, codecs og sånt da? 5245749[/snapback] Skal prøve å re-instalere codec og laste ned den fresheste drivern. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Har prøvd annen driver og har re-instalert codec. Det går fortsatt ikke. Når jeg kjører igang filmen begynner alt og hakke, skjermen låser seg og det eneste jeg får gjort er å restarte. Lenke til kommentar
sssh Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Har du husket å avinstallere den gamle skjermkortdriveren? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Har du husket å avinstallere den gamle skjermkortdriveren? 5247380[/snapback] Det gjorde den av seg selv. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Har nå avinstalert og instalert driver. Instalert ny codec. Det går fortsatt like dritt. Når jeg fyrer opp filmen begynner hele systemet og lagge, musa låser seg i skjermbildet og det eneste jeg får gjort er å restarte!! HJELP!!! Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hvor kraftig er PSU din ? Har du koblet til Molex på skjermkortet ? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Hvor kraftig er PSU din ?Har du koblet til Molex på skjermkortet ? 5284009[/snapback] Har en 380W som er koblet til kortet ja. Hvis det ikke hadde vært ordentlig tilkoblet hadde det vel kommet en pipelyd? Kan det ha noe med oppsett av resten å gjøre? Tror det skal passe greit sammen det jeg har. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Du bør ihvertfall ta ut skjermkortet først og teste minnebrikkene alene (eller motsatt med andre minnebrikker). Det kalles elemineringsmetoden og er en velkjent metodikk i dataverdenen :-) Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Du bør ihvertfall ta ut skjermkortet først og teste minnebrikkene alene (eller motsatt med andre minnebrikker). Det kalles elemineringsmetoden og er en velkjent metodikk i dataverdenen :-) 5284437[/snapback] Men hvordan mener du jeg skal starte opp maskina uten skjermkort? Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Det er to måter å gjøre det på: Bruk et reservekort eller ta med deg kortet ditt til en kamerat og test det der. Det samme gjelder ev. minnebrikkene. Sorry, men du er først nødt til å finne ut hvilke komponent feilen er i. Endret 14. desember 2005 av vitamin2 Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Det er to måter å gjøre det på: Bruk et reservekort eller ta med deg kortet ditt til en kamerat og test det der. Det samme gjelder ev. minnebrikkene. Sorry, men du er først nødt til å finne ut hvilke komponent feilen er i. 5291835[/snapback] Jau, kan altids sette i Fx5200'en. Men en film på hele dataen starter og fungerer. Krever sikkert ikke så mye minne den da. Men hvis det skulle vært noe feil på minnet, da hadde den vel ikke vist 1GB i windows? Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Bytt skjermkortet først og se om det funker bedre nå. Minneproblemet kan vi ev. se på etterpå hvis det ikke hjalp. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Bytt skjermkortet først og se om det funker bedre nå.Minneproblemet kan vi ev. se på etterpå hvis det ikke hjalp. 5291911[/snapback] Ok, men hvis det skulle vise seg å være skjermkortet. Hva gjør jeg da? Kjøpt hos komplett. Det skulle være rart siden det fungerer på spill som HL2 og andre krevende spill, men det er sikkert forskjellige kanaler. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hvis det er skjermkortet så er det sikkert bare et software problem. 6600gt kortene har vært ute på markedet en stund så "barnesykdommene" er helt sikkert eleminert nå. Tipper du i verste fall må reinstallere Xp for å fikse problemet. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Hvis det er skjermkortet så er det sikkert bare et software problem. 6600gt kortene har vært ute på markedet en stund så "barnesykdommene" er helt sikkert eleminert nå. Tipper du i verste fall må reinstallere Xp for å fikse problemet. 5291972[/snapback] Det skulle gå greit. Har partisjoner. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Fikk det til å virke!!!! Men nå restarter maskina i spill o.l. Bør jeg prøve å reinstallere Xp? Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Det er lettere å hjelpe deg hvis du forteller hva du gjorde for å få det til å virke.. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Det er lettere å hjelpe deg hvis du forteller hva du gjorde for å få det til å virke.. 5306159[/snapback] Installerte SP2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå