[SifO] Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hei jeg kjøpte meg et TT BW sett rett etter sommeren, men nå ser det ut til å ha oppstått korrosjon i CPU blokka. Det er no grønnt inne i blokka som kan minne om mugg. Trodde først det var noe som begynte å vokse inni der, men siden det ikke forsvant så vil jeg heller tro det er korrosjon. det jeg har er orginalt TT BW settet og en blokk som står på chipsettet: http://psdata.no/ps.asp?it=108482&mlevel=060400 ettersom jeg vet så skal jo begge være kobber, og da skal det jo egentlig ikke være noe problem angående korrosjon ? :| Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det kan vel minne veldig sterkt om algefarm! hva slags type veske er det du har fylt systemet med? tilsetninger? Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) jeg har ca 90% avionisert vann/batterivann og 10% frostvæske (konsentrert) Endret 3. desember 2005 av [SifO] Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 okei..Lenge siden du har byttet vann? Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 egentlig ikke, bytta vann for maks 5 uker siden. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Okei..Nei da vet ikke jeg.. Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 om det er korrosjon, vil det da sette seg i plexitoppen på blokka ? det er kun i denne ene blokka jeg kan se om det er noe. den andre blokka er jo lukka. det er ikke tegn på noe slikt i slangene eller pumpa/tanken. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Høres mest ut som alger for min del... Selv om du skiftet vann for 5 uker siden, så kan jo algene ha grodd seg fast før du skiftet. Jeg hadde nok prøvd å kjøre gjennom noe slags rør-rens og sett om det tok knekken på det (fkyll gjerne gjennom utne å bruke pumpen din, da jeg ikke er så sikker på om bevegelige deler går så bra sammen med sånne sterke kjemikalier). Kjenner forresten noen til noe god algegift som passer bra til et vannkjølings-system? Man trenger vel ikke så stor del gift i et vannkjølings-system for å unngå sjansen for at alger setter seg i systemet. Det lager vel ikke krøll for UV-dyes eller noe? -Stigma Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 da antar jeg det er alger, så får vel koble det av en dag eller to å få rensa det. det var der før dt nye vannet kom ja. La ikke merke til det før jeg bytta fra kjølevæska som fulgte med BW settet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå