mantra1 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg tenkte å lage en ny partisjon på D driven min. Til dette brukte jeg PowerQuest PM7.0. Men etter å ha boota og begynt å lage ny partisjon hang PCen seg etter ca 28% ferdig og stod der. Etter ca.1t restarta jeg pcen igjen, men nå får jeg ikke kontakt med D: driven i explorer. Jeg ser den i diskbehandlingen. Er det noe jeg kan gjøre for å få kontakt med den igjen? Har mye liggende på den og æhhh ikke alt på back up. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Regel nummer 1 med PM er ikke å avbryte når den jobber. Regel nummer 2 er ikke å bruke PM i det hele tatt. Bruk heller foldere enn flere partisjoner. Du kan jo prøve med programmer som GetDataBack eller EasyRecovery. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Jeg tenkte å lage en ny partisjon på D driven min. Til dette brukte jeg PowerQuest PM7.0. Men etter å ha boota og begynt å lage ny partisjon hang PCen seg etter ca 28% ferdig og stod der. Etter ca.1t restarta jeg pcen igjen, men nå får jeg ikke kontakt med D: driven i explorer. Jeg ser den i diskbehandlingen. Er det noe jeg kan gjøre for å få kontakt med den igjen? Har mye liggende på den og æhhh ikke alt på back up. 5245576[/snapback] Du får prøve med div. programmer som kan finne den tapte dataen din, dog. Å partisjonere på disker som er i bruk er som regel en dårlig ide... Er bedre å ta backup på alt for så å formatere og repartisjonere..! Da det kan gå ille, sånn som det gjorde til deg..! Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Regel nummer 2 er ikke å bruke PM i det hele tatt. Bruk heller foldere enn flere partisjoner. PM er risikosport, spesielt siden Symantec tok over et produkt med en del graverende feil, og valgte å selge det as-is uten å følge det opp med fikser... Anbefaller meget sterkt Acronis Disk Director (og i det hele tatt Acronis sine produkter, www.acronis.com), de lager gode verktøy som vedlikeholdes ofte. Har tatt over der PowerQuest slapp en gang i tiden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Regel nummer 2 er ikke å bruke PM i det hele tatt. Bruk heller foldere enn flere partisjoner. PM er risikosport, spesielt siden Symantec tok over et produkt med en del graverende feil, og valgte å selge det as-is uten å følge det opp med fikser... Anbefaller meget sterkt Acronis Disk Director (og i det hele tatt Acronis sine produkter, www.acronis.com), de lager gode verktøy som vedlikeholdes ofte. Har tatt over der PowerQuest slapp en gang i tiden. 5251088[/snapback] Ja, har en dårlig erfaring eller to med PM, men ikke noe som ikke kan fiskes etter en dag med gjennoppretting, heldigvis.... Ser de lager backup-verktøy også, er dette noe å anbefale? AtW Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Ja, har en dårlig erfaring eller to med PM, men ikke noe som ikke kan fiskes etter en dag med gjennoppretting, heldigvis.... Ser de lager backup-verktøy også, er dette noe å anbefale? AtW 5251163[/snapback] Skulle merge to partisjoner, da klarte PM å lage 100% toast av alt sammen... Acronis TrueImage er sterkt å anbefalle, siste versjon fikk også filbasert backup i tillegg til image. Bruker det ukentlig til backup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå