Gå til innhold

Kræsj på partisjons jobb!

mantra1

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å lage en ny partisjon på D driven min. Til dette brukte jeg PowerQuest PM7.0. Men etter å ha boota og begynt å lage ny partisjon hang PCen seg etter ca 28% ferdig og stod der. Etter ca.1t restarta jeg pcen igjen, men nå får jeg ikke kontakt med D: driven i explorer.

Jeg ser den i diskbehandlingen. Er det noe jeg kan gjøre for å få kontakt med den igjen? Har mye liggende på den og æhhh :blush: ikke alt på back up.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte å lage en ny partisjon på D driven min. Til dette brukte jeg PowerQuest PM7.0. Men etter å ha boota og begynt å lage ny partisjon hang PCen seg etter ca 28% ferdig og stod der. Etter ca.1t restarta jeg pcen igjen, men nå får jeg ikke kontakt med D: driven i explorer.

Jeg ser den i diskbehandlingen. Er det noe jeg kan gjøre for å få kontakt med den igjen? Har mye liggende på den og æhhh :blush: ikke alt på back up.

5245576[/snapback]

Du får prøve med div. programmer som kan finne den tapte dataen din, dog. Å partisjonere på disker som er i bruk er som regel en dårlig ide... Er bedre å ta backup på alt for så å formatere og repartisjonere..! Da det kan gå ille, sånn som det gjorde til deg..!

Lenke til kommentar
Regel nummer 2 er ikke å bruke PM i det hele tatt. Bruk heller foldere enn flere partisjoner.

PM er risikosport, spesielt siden Symantec tok over et produkt med en del graverende feil, og valgte å selge det as-is uten å følge det opp med fikser...

Anbefaller meget sterkt Acronis Disk Director (og i det hele tatt Acronis sine produkter, www.acronis.com), de lager gode verktøy som vedlikeholdes ofte. Har tatt over der PowerQuest slapp en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Regel nummer 2 er ikke å bruke PM i det hele tatt. Bruk heller foldere enn flere partisjoner.

PM er risikosport, spesielt siden Symantec tok over et produkt med en del graverende feil, og valgte å selge det as-is uten å følge det opp med fikser...

Anbefaller meget sterkt Acronis Disk Director (og i det hele tatt Acronis sine produkter, www.acronis.com), de lager gode verktøy som vedlikeholdes ofte. Har tatt over der PowerQuest slapp en gang i tiden.

5251088[/snapback]

Ja, har en dårlig erfaring eller to med PM, men ikke noe som ikke kan fiskes etter en dag med gjennoppretting, heldigvis....

Ser de lager backup-verktøy også, er dette noe å anbefale?

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, har en dårlig erfaring eller to med PM, men ikke noe som ikke kan fiskes etter en dag med gjennoppretting, heldigvis....

Ser de lager backup-verktøy også, er dette noe å anbefale?

AtW

5251163[/snapback]

Skulle merge to partisjoner, da klarte PM å lage 100% toast av alt sammen...

Acronis TrueImage er sterkt å anbefalle, siste versjon fikk også filbasert backup i tillegg til image. Bruker det ukentlig til backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...