MagnusW Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg skal innstalere XP Professional på nytt nå og trenger å formatere hele PC'en på nytt nå... Hvordan gjør jeg det? Er det ikke en spessiel kode i DOS eller noe? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Start opp med XP CD'en og velg formater. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Jeg skal innstalere XP Professional på nytt nå og trenger å formatere hele PC'en på nytt nå...Hvordan gjør jeg det? Er det ikke en spessiel kode i DOS eller noe? 5245441[/snapback] Den "spesielle koden i dos" som da var: Format: c:\ forsvant med windows Me.. Nå er det bare å slenge inn windows xp cd'en og boote fra den, så velger du instaler windows xp nå, også når du kommer til vilken partisjon du skal instalere på, velger du: Formeter med ntfs systemet.. ikke velg hurtigformatering, fordi da bare slette den filene.. edit: istaløer Endret 3. desember 2005 av complexity Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg skal innstalere XP Professional på nytt nå og trenger å formatere hele PC'en på nytt nå...Hvordan gjør jeg det? Er det ikke en spessiel kode i DOS eller noe? 5245441[/snapback] du kan starte opp pcen på nytt med cden i cd rom stasjonen og trykke på en tast for å starte opp fra cd rom. det er en beskjed som skal komme opp når du gjør det. hvis ikke den kommer fram må du inn i bios en tur og skifte på boot device priority. bios kommer du inn på hvis du trykker del når oppstartsbildet med hovedkortet ditt eller noe annet kommer fram. da står det gjerne "press del to enter setup" elle rnoe. gjør slik at cd rom er førsteprioritet på booten og trykk exit and save changes. da skal det ihvertfall komme fram en tekst der det står "trykk en tast for å starte opp fra cd rom". når du komme rinn der så komme rdet en blå skjerm med 3 valgalternativer. du velger det øverste ved å trykke enter også sletter du de eller den eventuelle partisjonen og lager en ny. all info som trengs for å gjøre det står underveis. lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå