amin1710 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hei jeg tenkte å kjøpe til min MSI K8N Neo4 en zalman chipset kjøler (https://prisguiden.no/produkt/27259) med det ser ut til at den kommer til å stå i veien for min skjermkort (PoV 6800gt) Så jeg lurte på om noen hadde en annen løsning på å dempe lyd støyen. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 kommer ann på hvor tykt skjermkortet ditt er.... går ikke ann og feste en zalman kjøler men du kan lime den på. følger med termisk lim. det gjorde jeg. slik at bare hjørnet av kjøleren dekker chipsettet. skjønner du hva jeg mener? Lenke til kommentar
amin1710 Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 kommer ann på hvor tykt skjermkortet ditt er.... går ikke ann og feste en zalman kjøler men du kan lime den på. følger med termisk lim. det gjorde jeg. slik at bare hjørnet av kjøleren dekker chipsettet. skjønner du hva jeg mener? 5248012[/snapback] Men vil det ikke være litt farlig dersom ikke hele chipsettet ikke blir dekket. Dersom du er sikker på at dette fungerer er jeg veldig takknemlig og kan du gi meg link til termisk lim. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 hele chipsettet MÅ dekkes.... det jeg mente er at kjøleren har ca 4 gang så stor flate som chipsettet, slik at det ligger oppe i hjørnet på kjøleren. alltså hjørne i hjørne, ang lim fulgte det med et 2 komponet termisk lim i pakken... Lenke til kommentar
baretull Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg har samme HK og NB-kjøler, men 6600GT. Brukte dremel til å kutte 4 av pinnene på Zalman'en til halve lengden ca, og da passer den perfekt. Kjøleren blir nokså varm, men maskinen har ikke hatt en eneste stopp på 8-9 mnd. (Ikke overklokket.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå