Gå til innhold

x-box 360 - har jeg fått for liten harddisk?

fro3fro3

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Sjekker total kapasitet på min 360 harddisk, der står det 13 gb. Skulle ikke disken være på 20gb? Vet at man alltid får litt mindre når disker formateres, men et svinn på 7gb er vel noe drøyt. Hvor store er diskene deres?

Mvh Frode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal være 20GB... det er nå det de har reklamert om... 7GB i svinn er ALT FOR MYE!! kan det hende at du har sett på hvor mye plass det er igjen??

5245395[/snapback]

det er 13 gb hos alle som fysisk kan brukes

resten brukes til cache av dashbordet og sånne ting

helt sikkert også 2-3 gb som ligger klart til cache av spill som trenger det

Lenke til kommentar

5245410[/snapback]

Hvorfor så mye cache? Alle spill kan jo spilles uten HDD (utenom XBox1 spill). Var selv utsolgt for hdd når jeg skulle kjøpe og bruker bare minnekort, men det fungerer jo strålende.

Lenke til kommentar

5245410[/snapback]

Hvorfor så mye cache? Alle spill kan jo spilles uten HDD (utenom XBox1 spill). Var selv utsolgt for hdd når jeg skulle kjøpe og bruker bare minnekort, men det fungerer jo strålende.

5245705[/snapback]

ikke alle spill kan spilles uten HDD, noen må ha HDD derfor skal jeg kjøpe premiun pack!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Dette henger også sammen med bakoverkompatibilitet for eldre spill.

5246006[/snapback]

I grunn ikke. Kun emulatorer til Halo 1 og 2 ligger på harddisken ved kjøp. Skal man ha resten må du laste ned en oppdatering, og den tar bare et par megabyte, så det er ikke store greia.

Lenke til kommentar
Dette henger også sammen med bakoverkompatibilitet for eldre spill.

5246006[/snapback]

I grunn ikke. Kun emulatorer til Halo 1 og 2 ligger på harddisken ved kjøp. Skal man ha resten må du laste ned en oppdatering, og den tar bare et par megabyte, så det er ikke store greia.

5246024[/snapback]

husk også at mange xbox1 spill trenger HDD for i det hele tatt fungere på xbox 360, derfor mye plass til cache

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Ja hvis du ser helt bort i fra at alle Xbox-spill forventer at en harddisk er tilgjengelig da...

Regner med at de har satt av en egen bit til dette så det ikke røres sammen med systemet til Xbox 360.

Lenke til kommentar
er ikke sikker på det men jeg er ganske sikker på at microsoft vil komme med nyere hardisker med mere plass (hvis de er smarte)

5246194[/snapback]

Gjør nok det. De må bare få alle til å kjøpe den lille først. Så kan de selge en større en og rake inn noen ekstra grunker. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

ikke alle spill kan spilles uten HDD, noen må ha HDD derfor skal jeg kjøpe premiun pack!

5245956[/snapback]

Hvilke Xbox360 spill kan ikke spilles uten HDD?

5246155[/snapback]

Spill skal kunne spilles uten HDD, dette er microsofts policy. Men det er gitt unntak. FF XI må spilles med en harddisk. Utover dette spillet tror jeg det ikke blir flere unntak. Nye spill utvikles jo med tanke på at X360 ikke har harddisk, i motsetning till FFXI som er en port av et gammelt spill..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det med at det er lite plass kan godt ha noe med at det brukes som cache ja, men det er nok ikke noe der. Er vel bare en partisjon vi ikke har tilgang til slik at boxen alltid har ledig plass til savegames og slikt når du fyller den opp med masse søppel. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...