Gå til innhold

Er Celeron 633 raskere enn AMD K6 500?

palsor

Anbefalte innlegg

Skal sette opp en "steinaldermaskin" som nr 2 til litt surfing og mail/FTP. Har en AMD K6 3D 500 mhz og kan få tak i en maskin med Celeron 633 mhz for et par hundrelapper.

Vil maskinen med Celeron-prosessor bli bedre enn den jeg har?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trizone har kanskje rett i at K6 ikke kom noe særlig raskere enn 350 mhz, men så kom K6-2 som gikk en del høyere, før Pentium Killer kom :) (K7 som fikk navnet Athlon).

Kan hende at jeg husker feil, for det begynner å bli en stund siden.

Jeg ville valgt Celeronen da jeg husker K6 som noe ustabilt varmglødene klump. Hvilket OS tenkte du å innstallere på maskinen?

Lenke til kommentar

Det blir XP, kun som en maskin nr 2 til lett bruk (firefox, word, filserver). Dere har vel rett, det er nok en K6-2-prosessor (Det står 501 mhz i systeminfo). Kjøpt i sin tid som del av en oppgradering...

Da blir det Celeron.

Takk skal dere ha alle sammen! :thumbup:

Lenke til kommentar
ER du sikker på at det er en K6 og ikke K7? Jeg trodde nemlig ikke K6 kom i utgaver raskere enn 350 MHz. Om det skulle være en K7 vil denne i så fall utklasse Celeronen... K6 er derimot komplett ubrukelig;)

5249325[/snapback]

K6-2 kom som noen andre nevner her, helt opp i 550MHz, jeg foretok i sin tid noen sammenligninger mellom Celeron 500 og K6-2 550MHz, Celeronen knuste K6'en, men som sagt, så var dette før K7 kom ut.

Lenke til kommentar
Her er hele historien, får nesten tårer i øyene når jeg tenker på de tidene 

http://www.sandpile.org/impl/k6.htm

He he, ja jeg syns jo det er litt morsomt at det også da, som unwill nevner var snakk om varmeproblemer. Og dette til tross for at "Værstingen" i listen din 475Mhz K6-2 har max forbruk på under 30Watt.

Men sitter her med en K6-2 nå, og når jeg ser på kjøleren til den, er den jo til forveksling lik chipset kjøleren på nåværende Asus HK'et mitt, så kanskje ikke så rart :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...