Gå til innhold

Ny prosjektor, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Epson har 1600 ANSI-lumen mens Panasonic har 1100 ANSI-lumen

Epson har 5000:1 Kontrast mens Panasonic har 5500:1

Epson har 1700 timer(3000) mens Panasonic har 2000timer (5000)

Epson veier 1,4kg mer ene Panasonic

Epson er 2000kr billigere enn Panasonic

Dvd-opptaker har jeg ikke bruk for, men hvis du trenger en så vil du jo "spare" penger.

Jeg mener de 2000 ekstra timene i "spare" modus er verdt 2000kr mer, man vil jo spare på det i lengden.

Så er jeg ikke redd for lysstyrken, rommet kan gjøres helt mørkt til alle døgnets tider.

Lenke til kommentar

Tviler på det.

Komplett.no selger den sikkert med prosjektor fordi markede for DVD-opptakere er så lite.

Man får jo gjort samme jobben bedre med DVD-brenner og TV-kort til PC, og dette er noe man kan få kjøpt til under 700-800kr.

Men jeg kommer ikke til å kjøre før jeg får sjekket om hvordan "ghosting" og "lag" fungerer på en prosjektor.

Har de ikkje noe Hz eller responstid? Eller kommer alt dette ann på enheten prosjektoren er koblet til?

Lenke til kommentar

Søkte litt på Google.com,

kom over dette:

The main advantage of the DepthQ and DLP-technology in general is the prevention of ghosting/crosstalk. The projector itself doesn't produce any ghosting at all. Each frame is projected individually and doesn't interfere with other frames, opposed to CRT-monitors and -projectors where the 'phosphors' produce an afterglow. So the amount of ghosting when using the DepthQ is only determined by the accuracy of the synchronization of the shutterglasses and the quality of the LCD-panels of the shutterglasse

Så da blir det nok prosjektor. Må bare måle litt vegger i hybelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...