Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rengjøring av felger

Folo

Anbefalte innlegg

Har skrudd av aluminiums felgene og satt på vinterdekka, så tenkte jeg at det kunne være på tide med en skikkelig rengjøring av felgene, spesielt på innsiden der det er ganske mye smuss etter en hel sommer eller to.

Noen som kan anbefale noen spesielle vaskemiddel eller noe for å gjøre dette til ett minst mulig slit ? Det er jo ganske så skitne :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testa en felgrens jeg kjøpte på esso, men gadd ikke knikke så voldsomt, fikk bare fjerna det øverste laget før jeg stua dem vekk for vinteren :) Får heller ta en omgang med kosten når våren kommer å det ikke er så kaldt å sitte ute å knikke. Var ikke så veldig imponert over den felgrensen jeg kjøpte. Men det sier jo seg selv når de ikke har blitt vaska noe spesielt på innsiden de siste 5 - 6 åra :D Var jo mer eller mindre svarte :p

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Har skrudd av aluminiums felgene og satt på vinterdekka, så tenkte jeg at det kunne være på tide med en skikkelig rengjøring av felgene, spesielt på innsiden der det er ganske mye smuss etter en hel sommer eller to. 

Noen som kan anbefale noen spesielle vaskemiddel eller noe for å gjøre dette til ett minst mulig slit ? Det er jo ganske så skitne  :hmm:

5244947[/snapback]

Sonax sine felgprodukter er helt geniale.. syre frie også. http://www.sonax.de/sonax-e/katalog_cat.php?show_cat=11

Jeg ble ihvertfall veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jiff e veldi bra=D men då må du huggse å spyle godt av.

7275300[/snapback]

Jiff er skrubbemiddel, noe som kan ripe opp felgene.

Zalo er bra, bruker det selv. Også allround middelet glasspuss fungerer, siden det inneholder salmiakk/amoniakk som er fettløsende.

Lenke til kommentar

Har det gått så langt at du sliter med fastbrent bremsestøv må du nok påregne å måtte bruke syrebaserte felgrenser for å få det strøkent. Er det bare "normalt" møkkete bak der så kommer du langt med fremgangsmåtene beskrevet ovenfor. Det her er hva jeg bruker til vanlig:

product_D14001.jpg

i god kombo med Autoglym sin felgbørste:

00029_00_01.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...