Folo Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Har skrudd av aluminiums felgene og satt på vinterdekka, så tenkte jeg at det kunne være på tide med en skikkelig rengjøring av felgene, spesielt på innsiden der det er ganske mye smuss etter en hel sommer eller to. Noen som kan anbefale noen spesielle vaskemiddel eller noe for å gjøre dette til ett minst mulig slit ? Det er jo ganske så skitne Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Man får kjøpt felgvask hos bensinstasjoner og bilrekvisitabutikker, ellers så er avfettning ganske hendig.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Felgrens er jo bra da, men den er syrebasert i en del tilfeller, så da må du spyle av ganske fort, hvis ikke så blir de fort matte Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Glem dyre flasker med ymse vindunder midler. Bruker en bløt skrubb og godt og varmt vann og masse Zalo når jeg rengjør aluminiums felger om høst og vår. Har aluminiums felger til vinter og sommer. Blir 100% rene og ser like fine ut som når jeg kjøpte dem. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Har testa en felgrens jeg kjøpte på esso, men gadd ikke knikke så voldsomt, fikk bare fjerna det øverste laget før jeg stua dem vekk for vinteren Får heller ta en omgang med kosten når våren kommer å det ikke er så kaldt å sitte ute å knikke. Var ikke så veldig imponert over den felgrensen jeg kjøpte. Men det sier jo seg selv når de ikke har blitt vaska noe spesielt på innsiden de siste 5 - 6 åra Var jo mer eller mindre svarte Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Har skrudd av aluminiums felgene og satt på vinterdekka, så tenkte jeg at det kunne være på tide med en skikkelig rengjøring av felgene, spesielt på innsiden der det er ganske mye smuss etter en hel sommer eller to. Noen som kan anbefale noen spesielle vaskemiddel eller noe for å gjøre dette til ett minst mulig slit ? Det er jo ganske så skitne 5244947[/snapback] Sonax sine felgprodukter er helt geniale.. syre frie også. http://www.sonax.de/sonax-e/katalog_cat.php?show_cat=11 Jeg ble ihvertfall veldig fornøyd Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jiff e veldi bra=D men då må du huggse å spyle godt av. Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Turtle Wax Extreme felgrens. Den svir i øya og på hendene, godt tegn! Seriøst, den tar alt. Men som sagt, spyl av straks etter du har gnikket det inn! Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 grønnsåpe er også veldig bra imot gummien og dekket, sprekker seg ikke opp pga kjemikaler - grønnsåpe den rene natursåpa. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jiff e veldi bra=D men då må du huggse å spyle godt av. 7275300[/snapback] Jiff er skrubbemiddel, noe som kan ripe opp felgene. Zalo er bra, bruker det selv. Også allround middelet glasspuss fungerer, siden det inneholder salmiakk/amoniakk som er fettløsende. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Zalo og varmt vann var mere enn nok til å rense mine alu-felger til å skinne på innsiden. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Sitrusrens. Blir heilt forbanna rein. Og det her har eg prøvd tusenvis av ganger sidan eg jobba som klargjører i bilforretning et par somrer. riktignok best med avfetting (og evt tjærefjerner) først så en får vekk det verste. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Har det gått så langt at du sliter med fastbrent bremsestøv må du nok påregne å måtte bruke syrebaserte felgrenser for å få det strøkent. Er det bare "normalt" møkkete bak der så kommer du langt med fremgangsmåtene beskrevet ovenfor. Det her er hva jeg bruker til vanlig: i god kombo med Autoglym sin felgbørste: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå