Nitrius Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 3/4 av spillene online som jeg prøver å joine får jeg "You have lost your connection to the match" Noen som kansje har en aning om hvorfor? og er det fler som opplever dette? Det er Xbox 360 jeg snakker om, og spillet jeg prøver med er Project Dark Zero. Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 3/4 av spillene online som jeg prøver å joine får jeg "You have lost your connection to the match"Noen som kansje har en aning om hvorfor? og er det fler som opplever dette? Det er Xbox 360 jeg snakker om, og spillet jeg prøver med er Project Dark Zero. 5244705[/snapback] Har samme problemet med både pgr3 og pdz. Jævli irreterende Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Har ikke prøvd i dag, men i går spilte jeg og en kompis PDZ i en time over Live. Hadde aldri et eneste glitch. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg hadde et slikt problem da jeg prøvde PGR3 i går. Men så koblet jeg ADSL modemet rett Xboxen i stedet for via router og da gikk det greit. Så... jeg må kanskje sjekke oppsettet på routeren min. I følge xbox.com support så har jeg en router med firmware som støtter live. Vanvittig gøy med PGR3 over live foresten. Fikk kjøre med folk som stort sett var på samme niva (les: like dårlige) som meg, og da ble det moro. Dr.Peedee Lenke til kommentar
juul Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg hadde et slikt problem da jeg prøvde PGR3 i går. Men så koblet jeg ADSL modemet rett Xboxen i stedet for via router og da gikk det greit. Så... jeg må kanskje sjekke oppsettet på routeren min. I følge xbox.com support så har jeg en router med firmware som støtter live. Vanvittig gøy med PGR3 over live foresten. Fikk kjøre med folk som stort sett var på samme niva (les: like dårlige) som meg, og da ble det moro. Dr.Peedee 5244949[/snapback] Har akkurat det samme problemet med at jeg faller ut, og bruker ruter. Men jeg kan/ vil ikke koble vekk rutern. Skulle gjerne sett en fix på dette. Lenke til kommentar
vidarso Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg har samme problemet også. Har prøvd å forwarde portene og gikk i nettverkstesten fra "strict" til "moderate" på xbox live testen. Men likevel klarte jeg ikke å koble meg på live spill i PGR3 Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Har vist noe med firewallen her hjemme å gjøre. Den kjører strict NAT, ifølge artikklere jeg har funnet, problemet da er at det ikke står noe om hvordan det er mulig å forandre dette på. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) har samme problemet har fungert fint fredag, lørdag og søndag så det er ikke et problem med deres utstyr vist det har fungert siste dagene men hva kan man egentlig forvente når maaaange prøver live for første gang på en helt ny konsoll Endret 5. desember 2005 av kewell79 Lenke til kommentar
surfer80 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg har samme problemet også. Har prøvd å forwarde portene og gikk i nettverkstesten fra "strict" til "moderate" på xbox live testen. Men likevel klarte jeg ikke å koble meg på live spill i PGR3 5255579[/snapback] Hvilke porter er det du forwarder? hvor står portene til 360? Lenke til kommentar
digglerdirk Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Hadde samme problemet, ringte til nextgentel og de sendte meg oppskrift på hvordan man satte opp nat på routeren. Etter dette fungerte alt som en drøm. Hvis routeren har brannmur må man sette opp nat og åpne for følgende porter: udp 88, udp og tcp 3074. Endret 7. desember 2005 av digglerdirk Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Sliter med det samme. Kommer sikkert en update som fikser det, om ikke så alt for lenge. Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Har samme problem. Jeg bruker en linkys router. Noen som vet hvilke porter som må forwardes? Lenke til kommentar
digglerdirk Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Porter som må forwardes er som følger: udp 88, udp og tcp 3074 Lenke til kommentar
JernetTZ Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hvis man har NAT strict og du ikkje e i stand til aa fikse det sjol, kan du ringe til ISPen deres og be de aapne linjene. Hos nextgentel kan man fikse det me aa laste ned firmwaren deres og installere den, saa oppdatere ruter konfigurasjonen. For å få XBOX Live til å virke gjennom NextGenTel sin xDSL løsning må det gjøres noen små endringer i din bredbåndsruter. XBOX Live krever at noen porter må åpnes, og sendes videre til XBOX'en. Før dette gjøres må XBOX'en konfigureres opp med en IP-adresse, en nettmaske og en gateway. IP-adressen må være en ledig adresse i 10.0.0.x rekken som benyttes, f.eks. 10.0.0.100. Nettverksmasken må alltid være 255.255.255.0, og Gateway settes til 10.0.0.1. Dersom du blir bedt om å legge inn DNS servere, må 217.13.4.24 og 217.13.7.140 benyttes. Følgende porter benyttes av XBOX Live: Port 88 UDP Port 3074 UDP Port 3074 TCP Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Hvis man har NAT strict og du ikkje e i stand til aa fikse det sjol, kan du ringe til ISPen deres og be de aapne linjene. Hos nextgentel kan man fikse det me aa laste ned firmwaren deres og installere den, saa oppdatere ruter konfigurasjonen. For å få XBOX Live til å virke gjennom NextGenTel sin xDSL løsning må det gjøres noen små endringer i din bredbåndsruter. XBOX Live krever at noen porter må åpnes, og sendes videre til XBOX'en. Før dette gjøres må XBOX'en konfigureres opp med en IP-adresse, en nettmaske og en gateway. IP-adressen må være en ledig adresse i 10.0.0.x rekken som benyttes, f.eks. 10.0.0.100. Nettverksmasken må alltid være 255.255.255.0, og Gateway settes til 10.0.0.1. Dersom du blir bedt om å legge inn DNS servere, må 217.13.4.24 og 217.13.7.140 benyttes. Følgende porter benyttes av XBOX Live: Port 88 UDP Port 3074 UDP Port 3074 TCP 5267903[/snapback] Hvorfor MÅ gatewayen vær 10.0.0.1? Hos meg er gatewayen 192.168.1.1 og ip adressen til xboxen er 192.168.1.103. Burde ikke dette funke, når jeg får forwarde de portene som du skrev? edit: etter å ha lest litt nermere ser jeg at du viser til hvordan du skal få det til å virke med nextgentel, jeg har telenor, jeg bare forwarder portene så burde det vel virke... Endret 8. desember 2005 av AcIdica Lenke til kommentar
roolf Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hvis man har NAT strict og du ikkje e i stand til aa fikse det sjol, kan du ringe til ISPen deres og be de aapne linjene. Hos nextgentel kan man fikse det me aa laste ned firmwaren deres og installere den, saa oppdatere ruter konfigurasjonen. For å få XBOX Live til å virke gjennom NextGenTel sin xDSL løsning må det gjøres noen små endringer i din bredbåndsruter. XBOX Live krever at noen porter må åpnes, og sendes videre til XBOX'en. Før dette gjøres må XBOX'en konfigureres opp med en IP-adresse, en nettmaske og en gateway. IP-adressen må være en ledig adresse i 10.0.0.x rekken som benyttes, f.eks. 10.0.0.100. Nettverksmasken må alltid være 255.255.255.0, og Gateway settes til 10.0.0.1. Dersom du blir bedt om å legge inn DNS servere, må 217.13.4.24 og 217.13.7.140 benyttes. Følgende porter benyttes av XBOX Live: Port 88 UDP Port 3074 UDP Port 3074 TCP 5267903[/snapback] Det er korrekt alt det du skriver. Om man har NGT kan man også gjøre port forwardingen enkelt via endringsweb. Her er en egen funksjon under avanserte endringer som heter "klargjør for xbox live". Sriv inn den interne IPadressen til xboxen og saken er biff. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg tror dette har noe med enten nett-tilkoblingen eller konfigurering av porter/ruter o.l. Jeg har fått 'connection lost' en eneste gang i løpet av mange titalls online-sessioner med PGR3. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PH1RtxVn Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hvis man har NAT strict og du ikkje e i stand til aa fikse det sjol, kan du ringe til ISPen deres og be de aapne linjene. Hos nextgentel kan man fikse det me aa laste ned firmwaren deres og installere den, saa oppdatere ruter konfigurasjonen. For å få XBOX Live til å virke gjennom NextGenTel sin xDSL løsning må det gjøres noen små endringer i din bredbåndsruter. XBOX Live krever at noen porter må åpnes, og sendes videre til XBOX'en. Før dette gjøres må XBOX'en konfigureres opp med en IP-adresse, en nettmaske og en gateway. IP-adressen må være en ledig adresse i 10.0.0.x rekken som benyttes, f.eks. 10.0.0.100. Nettverksmasken må alltid være 255.255.255.0, og Gateway settes til 10.0.0.1. Dersom du blir bedt om å legge inn DNS servere, må 217.13.4.24 og 217.13.7.140 benyttes. Følgende porter benyttes av XBOX Live: Port 88 UDP Port 3074 UDP Port 3074 TCP 5267903[/snapback] Det er korrekt alt det du skriver. Om man har NGT kan man også gjøre port forwardingen enkelt via endringsweb. Her er en egen funksjon under avanserte endringer som heter "klargjør for xbox live". Sriv inn den interne IPadressen til xboxen og saken er biff. 5268634[/snapback] Hei min nye GUD jeg har NGT og samme problem som beskrives her. Du nevner endringsweb? mener du GUI for routeren (http://10.0.0.1) ?. Og hvor finner man da avanserte endringer som heter "klargjør for xbox live" Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Nei, ikke inn på selve ruteren, men inn på websiden til ngt for endring. Logg deg inn på www.ngt.no/kundesider På venstre meny velges så: kundeservice Nederst i menyen til kundeservice velges: ruterkonfigurasjon Klikk så på den ruteren som er make til din, og velg hake for Xbox Live. Ruteren blir satt opp og restartet kompatibelt for Xbox Live. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PH1RtxVn Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Nei, ikke inn på selve ruteren, men inn på websiden til ngt for endring. Logg deg inn på www.ngt.no/kundesider På venstre meny velges så: kundeservice Nederst i menyen til kundeservice velges: ruterkonfigurasjon Klikk så på den ruteren som er make til din, og velg hake for Xbox Live. Ruteren blir satt opp og restartet kompatibelt for Xbox Live. 5804305[/snapback] Høres bra ut. Problemet er at href-url på bildet av routeren min (den nederst til høyre i listen i siden som vises under Ruterkonfigurasjon) er 10.0.0.1 ..... Go figuer.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå