Gå til innhold

kjøling AMD Athlon XP 1800+

Anbefalte innlegg

jaja...

så har jeg bygget min første data, og det med hell... :smile:

Menne, jeg lurer på en liten ting, hvor varm bør prosessoren være?

nå ligger den stabilt med 51 grader celsius, og det med en stoor vifte i kabinettet(EKL PAPST Kabinett Vifte 120x120x25mm

Vifte m/5,25" kontakt ), en på strømforsyningen, og en GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA

WBK38, Opp til 1,6GHz, samt XP1900+

begge viftene er koblet til strømforsyningen, og ikke mainboardet. de globalwin'en bråken, men men..

Er 51 grader for varmt?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Ved vanlig bruk, synes jeg det er litt varmt. Jeg har XP 1600+ og det er ikke mange Hz unna prosessoren din.

Tror du skal vurdere kabinettvifter. Jeg senka temperaturen med 5-6 grader. Det er bra for skjermkort og RAM også.

Ellers kan jeg anbefale at du stikker en tur innom AMD.COM. Der er Taisol 760 anbefalt. Jeg har vifta selv og den er stillegående også. Bruk arctic silver som kjølepasta.

"Det finnes en løsning på alt"

Lenke til kommentar

51 grader er nok i drøyeste laget, etter min mening. Noe særlig høyere enn 40-45grader bør du ikke gå, i det minste når det gjelder levetid på CPU´n. Selv om stabiliteten sikkert er god nok, så bør du nok prøve å senke temp´en noen grader! I hvert fall om du tenker i retning av overklokking! Hvem gjør ikke det, egentlig......

Lenke til kommentar

takk for raske svar..

Men, på komplett så er det jo globalwin cpu pasta, er dette noe å kjøpe?

På selve globalwin vifta, så var det jo et lite (tynt) lag med "pasta"..

Er jo litt nybegynner, da, når det kommer til dataer... og da er det jo kjekt at jeg bygde den for brodern.. det som er mindre kjekt er om det klikker...:smile:

håper igjen på rask respons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...