Ottesen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Heisann... Finner ikke noen bedre sted å skrive inlegget ja, men iallefall så vuderer jeg å sette en gammel data ut i garasjen, jeg driver mye med skruing og trimming og dermed bruker jeg data mye.... Så, ca hvor kaldt kan det bli før skjerm og data ikke greier seg ? Mvh Ottesen Lenke til kommentar
VbD Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 det du bør bekymre deg for er at det kan oppstå kondens ved kalde temperaturer, men hvis du isolerer det som trengs å isoleres etc så skal det gå bra..for selve kulden er ikke det som "dreper". Nå vet ikke jeg hvordan det er med skjerm da men.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 En datamaskin kan så langt jeg vet ikke feile pga. kulde, så teoretisk minimum temperatur blir da 0 kelvin, eller -273 celcius ^_^ Det er mulig en LCD ikke bør være på altfor lave temperaturer, men det skal nok mer til en hva garasjen din klarer å prestere for å si det sånn. Det som derimot KAN ta knekken på elektronikk er fuktighet, og det er det jo ofte i en garasje. Kondens kan også oppstå dersom varm luft møter kaldt metall. Heldigvis er det ikke motsatt, så i praksis vil nok en PC overleve i garasjen din så lenge du holder den vekke fra direkte ekponering (drypp fra taket eller noe...). Det største faren vil nok være dersom det blir godt og kaldt slik at det danner seg rim på datadelene. Når du da starter opp maskinen og rimen smelter, så kan du få en stygg overraskelse. Sjansene for at det går bra er store, litt avhengig av akkurat hvor åpent og kaldt det er i garasjen din, men jeg annbefaler ikke å sette dyrt utstyr der som du ikke kan tåle å tape. -Stigma Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 En datamaskin kan så langt jeg vet ikke feile pga. kulde, så teoretisk minimum temperatur blir da 0 kelvin, eller -273 celcius ^_^ Det er mulig en LCD ikke bør være på altfor lave temperaturer, men det skal nok mer til en hva garasjen din klarer å prestere for å si det sånn. Det som derimot KAN ta knekken på elektronikk er fuktighet, og det er det jo ofte i en garasje. Kondens kan også oppstå dersom varm luft møter kaldt metall. Heldigvis er det ikke motsatt, så i praksis vil nok en PC overleve i garasjen din så lenge du holder den vekke fra direkte ekponering (drypp fra taket eller noe...). Det største faren vil nok være dersom det blir godt og kaldt slik at det danner seg rim på datadelene. Når du da starter opp maskinen og rimen smelter, så kan du få en stygg overraskelse. Sjansene for at det går bra er store, litt avhengig av akkurat hvor åpent og kaldt det er i garasjen din, men jeg annbefaler ikke å sette dyrt utstyr der som du ikke kan tåle å tape. -Stigma 5244531[/snapback] Heisann... Takker for svar begge 2, utstyret er det ikke så farlig med, men alikevel vil jeg jo ha det til å fungere der litt Jeg satser på at det går bra Lenke til kommentar
tomin Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 kan du ikke lage deg en kasse av finèr , og isolere denne med egnet isolasjon som du setter over kabinettet . egnet isolasjon kan være styroform , isopor o.l Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Environmental characteristics for Hitachi T7k250: Operating Ambient temperature © 5° to 55° C Relative humidity (non-condensing) 8% to 90% Non-operating Ambient temperature © -40° to 65° Relative humidity (non-condensing) 5% to 95% Dersom garantien gjelder for 5C tviler jeg ikke på at den vil fungere fint 10-15 grader kaldere, men ikke bli overrasket om den en dag ikke starter. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 på de fleste HD'r står det minimum driftstempratur - 5c eller 0c.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå