Gå til innhold

Sony HDR-HC1E eller Panasonic NV-GS400?

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å kjøpe kamera, har lest en del det siste året og desto mer jeg leser desto mer kresen blir jeg :)

Jeg kommer for det meste til å filme snowboard. Kommer til å filme fra stativ og fra hånd.

Likte veldig godt at NV-GS400 har optisk stabilisator, noe som vel ikke HDR-HC1E har?

Noen som ser fordeler ulemper med disse kameraene? Hvis man bruker vanlig DV kassetter i HDR-HC1E, hvor lenge kan man da filme på beste oppløsning?

Jeg er litt redd for å kjøpe HDR-HC1E da denne teknologien er veldig ny på markedet og prisene fortsatt er for høye.

Takker for alle inspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen videoekspert, bare filmer til hobbybruk..

Hvis man bruker vanlig DV kassetter i HDR-HC1E, hvor lenge kan man da filme på beste oppløsning?

En DV-tape er som en vanlig videokasett, den er på freksempel 60minutter, å da får man 60minutter (+noen minutter til) på den oppløsningen kameraet har på vanlig DV-tape...

Kommer til å filme fra stativ og fra hånd.

Likte veldig godt at NV-GS400 har optisk stabilisator...

Jeg har stabilisator på mitt, jeg har prøvd å slå av stabilisatoren for å se forsjellen å det er skremmende, mest når man zoomer inn såklart...

Har ikke sett på HC1E, litt rart om det ikke har noen for for stabilisator, da jeg har det på mitt billigkamera...

Fant littt info om HDR-HC1E...

Pris over 13.000,-

1440 x 1080 HDV-videooppløsning

Får høre hva andre sier...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Har kjøpt Sony HDR-HC1E. er veldig fornøyd. NV-GS400 har litt flere manuelle funksjoner på utsiden av kamera. Mens på Sony må man inn i menyen på skjermen.

Kan ikke så mye om GS400. Men HD på Sony er utrolig bra. Lysterkt objektiv.

Bruker vanlige DV kassetter, men noen sier de får 2 sek med hopping av og til. Noe ikke jeg har merket enda. Finnes en 63min Sony kassett for HD. Mange sier de går bedre å kjøre en kasset som er brukt en gang før.

Sony er kompakt og ligger bra i hånda. Dette er arvtageren til TRV 950.

Så gå innom en forhandler å test Sony kamera.

Trodde alle kameraer hadde stabilisator i dag.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger!

Forskjelleng ang. stabilisator er vel at Panasonic har optisk stabilisator, men Sony har software stabilisator (tror jeg).

Har lest testene på www.camcorderinfo.com, og etter hva jeg har kommet fram til, så vil nok Panasonic gi mest kamerea for pengene på dette tidspunktet.

HD-kameraer kommer det sikkert flere av om 1-2år og jeg tenker at det skal vel mye til for at det "første" HD kamera er det beste. Sikkert en del forbedringer som kommer på neste generasjon + at prisen sikkert går noe ned. Kan tenke meg at man får et bra HD kamera til 10k om 2 år, men innen den tid så er nok valget mitt NV-GS400.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...