Gå til innhold

Vinklet minijack kabel

Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle altså hatt en vinklet minijack kabel.

En fordel om kabelen i andre enden har "skjøtegrensesnitt", altså hull i stedet for pigg for å si det enkelt :p Altså noe noe slikt noe? Bare at jeg vel trenger 3,5" i begge ender? Skal han den inn i en helt vanlig PC høyttaler.

Eventuelt kan jeg vel bruke en slik en til å skjøte hvis det ikke finnes vinklet kabel som samtidig er skjøtekabel...?

Det viktigste er altså å få tak i en vinklet minijack kabel. Noen som vet om noen?

- Amund

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Videoannonse
Annonse

Bare for å grave fram et steingammelt spørsmål, så leiter jeg også etter dette nå da jeg har en dustete laptop med lyd-utgang på fronten .. Den blir en lett brekkelig 3.5 plugg om den står der særlig ofte .. for å si det på en tungvint måte ..

Jeg fant følgende på Movida:

940589 Hama Adapter MiniJack 3.5mm->2.5mm Sort kr 40,00

941428 Sandberg Adapter MiniJack 2.5mm->3.5mm kr 45,00

Den øverste har vinklet 3.5 male til female 2.5 på en kort ledning, man kobler da adapter to inn i denne female pluggen og får på den andre siden en 3.5 male hvor man kan koble sine høyttalere .. Dette er en litt knotete løsning så jeg skulle gjerne heller hatt en 1/8" angled minijack til 1/8" female - 1/8 inch er 3.5 mm. Den fins flere steder i USA, men har ennå ikke finni noe sted å kjøpe den her ... Eneste jeg fant på Google var igrunn denne amputerte tråden på diskusjon.no ..

KORREKSJON:

SER NÅ at jeg har tatt feil av den øverste .. Det er en 2.5 mm male til 3.5 mm female og det skal jeg jo ikke ha ..

ph556a.jpg

(3.5 mm male til 3.5 mm female)

Jeg finner ikke denne typen noe sted i Europa og i USA sender de ikke til Norge.

Jeg skal bruke den til å koble lyd ut fra min laptop front lyd-utgang til eksterne pc-høyttalere.

Bildet er fra http://www.action-electronics.com/audioconnectors.htm

Varenummeret der er #556A

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...