Crewer Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Men før jeg bestemmer meg må dere her på forumet svare meg om det går ann og bruke den linja eg har over trådløst nettverk til CS 1.6 server?? 5276083[/snapback] Jeg svarer nei. jeg hadde aldri spilt en 5on5 på en hjemmehostet server for det første, og hvertfall ikke med med pingen som vil oppstå. Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 du kan godt hoste CS 1.6 via trådløst, du vil ikke merke noen forskjell, fordi linja du har ut mot nettet ikke er raskere enn det trådløse nettverket er, du burde allikavel begrense hastigheten på andre pc`er mot nettet, slik at om en begynner å laste ned så kveler du tilkoblingentil serveren. virker som om det er mange her som egentlig ikke har peil på trådløst nettverk, en trådløs link er akkurat like rask som en kabelbasert en, dette fordi radiosignaler har samme hastigheten som en de elektriske signalene i en kabel. men du vil ikke kunne overfør like mye trådløst som med en kabel, men hvilken rolle har vel det å si når du ikke får levert mer bandbredde på internett enn det du gjør. forsinkelsen i trådløst utstyr ligger i selve kvaliteten på kortet og routeren, skal du kjøpe deg et vanlig nettverkskort kjøper du jo ikke det billigste du finner da heller. Kjør trådløst du, de som sier noe anna kan takke seg selv med at de er noobs. jeg har maks 1-2 i ping mellom maskin og aksesspunkt når jeg makser linja mi på 4mbit. med andre ord ikke merkbart Lenke til kommentar
Mott Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Oki takk for svar TormodK. Men da er mitt neste spørsmål hvor god linje trenger jeg for 10 spiller inkludert meg?? Så mange svar som mulig da noen sier at jeg kan ha 20 på en 500 kbps ut og noen 5stk?? Og vis det er noen her inne som har peiling på forskjellige gratis serverløsninger så hadde dette vært supert!! Morten Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Her finner du en hel del. Tar ikke lang tid å søke vettu Men du kan jo selv prøve å koble deg til en server via Steam med NetLimiter installert. Da kan du fort se hvor mye en enkelt spiller (deg) drar av kb/s på servern. Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Oki takk for svar TormodK.Men da er mitt neste spørsmål hvor god linje trenger jeg for 10 spiller inkludert meg?? Så mange svar som mulig da noen sier at jeg kan ha 20 på en 500 kbps ut og noen 5stk?? Og vis det er noen her inne som har peiling på forskjellige gratis serverløsninger så hadde dette vært supert!! Morten 5324208[/snapback] Leste ett sted her at du kunne begrense i en eller annen configfil kunne sette maks forbruk pr spiller til så så mye, men jeg vil anbefale deg å lese litt og søke på google, ett godt sted å begynne er http://server.counter-strike.net jeg vil anbefale deg å prøve deg fram! se hvor mye linja di tåler før det begynner å lugge! Lenke til kommentar
Mott Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 altså jeg forstod ingenting av netlimiter. Vis noen kunne sjekket dette for meg hadde dette vært supert. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Oki takk for svar TormodK.Men da er mitt neste spørsmål hvor god linje trenger jeg for 10 spiller inkludert meg?? Så mange svar som mulig da noen sier at jeg kan ha 20 på en 500 kbps ut og noen 5stk?? Og vis det er noen her inne som har peiling på forskjellige gratis serverløsninger så hadde dette vært supert!! Morten 5324208[/snapback] Leste ett sted her at du kunne begrense i en eller annen configfil kunne sette maks forbruk pr spiller til så så mye, men jeg vil anbefale deg å lese litt og søke på google, ett godt sted å begynne er http://server.counter-strike.net jeg vil anbefale deg å prøve deg fram! se hvor mye linja di tåler før det begynner å lugge! 5330171[/snapback] du kan stille ned forbruken av linjen sådan, ja.. men det går selvfølgelig ut over kvaliteten på spillet.. heh. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 altså jeg forstod ingenting av netlimiter.Vis noen kunne sjekket dette for meg hadde dette vært supert. 5374014[/snapback] Om du mente det der seriøst, så ville jeg gitt opp planen om server. Enten så er du utrolig lat, ellers så har du ikke giddet sett på netlimiter en gang. no offence. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Nå er det sånn att netlimiter synes jeg bare gir utydelig og varierende svar. Men i CS sine produktspesifikasjoner står det at man minimum trenger 28.8+ modem or LAN. http://www.canadiancontent.net/forums/about268.html Hvor bra internett trenger jeg?? Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Som sagt, du trenger ca 1mbit UT for ca 10 playere! Skal du ha over trådløst kan du amks ha en 2-3 spilelre(med 80 i ping... lol) Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Nå er det sånn att netlimiter synes jeg bare gir utydelig og varierende svar.Men i CS sine produktspesifikasjoner står det at man minimum trenger 28.8+ modem or LAN. http://www.canadiancontent.net/forums/about268.html Hvor bra internett trenger jeg?? 5382500[/snapback] Du har fått svar på det en del ganger her, men ok. 1) Å hoste cs-server hjemme er generelt bad(strømbrudd etc etc) 2) Routinga fra deg til de eventuelle spillerene er håpløs(om du ikke vet hva routing er så google ordet.) 3) pga routinga fra deg til andre spillere vil pingen være sykt dårlig, og ikke minst varierende pga sentralen du er koblett opp mot(forskjell på hvor mange som bruker sentralen på dag/kvelds -tid jeg kan godt fortsette å liste opp gode argumenter på hvorfor-ikke-hoste-cs-server-hjemme, om du ønsker. og som alle andre sier, skal det være spillbart i det hele tatt så trenger du minst 1mbit/1mbit hver vei.(inn/ut) Ja, det fungerer med trådløst, men, ja, det vil suge. hvorfor? Fordi trådløst losser. noe som fører til loss og choke i cs, som igjen gjør det uspillelig. Greit nok svar? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Men vil det bli bedre med kablet nettverk?? Hvor stor linje trenger eg for 11 stk 100 kbps eller 200 kbps ut og kor mye inn trenger eg?? Lenke til kommentar
taulen Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg vil rett og slett svare, _ikke_ host cs-server hjemme, prøvde selv med 800kb/s ut og det lagget med 2 spillere. Slå det ifra deg, bruk serveren heller til noe fornuftig, fil-server osv. Og lei deg en war-server hos en av de store leverandørene i norge. Fungerer ypperlig. Og er dere 5 i en klan, eller flere, blir det billig om alle deler på det. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Er helt enig med de som sier at du bare bør gi opp dette prosjektet med en gang. Jeg hadde ikke engang spilt to runder warmup på en hjemmehostet server og det tror jeg også gjelder for 90% av spillerene der ute. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Men vil det bli bedre med kablet nettverk??Hvor stor linje trenger eg for 11 stk 100 kbps eller 200 kbps ut og kor mye inn trenger eg?? 5385390[/snapback] Leser du det vi skriver i det hele tatt? Nå er det to sider her.. På begge sidene så står det ganske klart at du trenger ca 1mbit HVER vei for 10 spillere. men fortsatt er jeg enig med de som har skrevet under her at jeg ikke hadde spilt en rnde warmup en gang på en hjemmehostet server. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Men hva er forskjellen på en hjemmehostet og en som er hostet hos forhandler?? Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Å HERRE, få det inn i hjernen din, plz! Har du nix kobling? har du fiber strake veien til hjemmet ditt? NEI!(kanskje, men neppe, gidde rike å lese andre postene nå...igjen) Har du 100mbit? , forhandlere(data sentere) har mye bedre kobling og sikring mot strømbrudd!(og de hoster pokker meg ikke over trådløst(noe som er jævlig dumt uansett)), er møkka lei deg nå, som ikke forstår noe, sorry for en sint måte å si det på! men er bar elitt lei deg nå(shit happens) Lenke til kommentar
Mott Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) dette er en klanserver og gpår strømmen i huset så bryr vel ikke jeg eller klanen seg om serveren er vekke noen minutter/timer. har ikke fiber men hva er nix? Men har kabel internett fra canal digital men med 200o kbps ut da og med 4000 kbps inn hadde det gått bedre da? Endret 6. januar 2006 av Mott Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Du trenger en mye kjappere linje for å hoste den server du snakker om. I allefall i Mbit-klassen. Bom basta! Ikke mer å snakke om. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 har nå redigert post den før din xander og hadde skrevet 200 kbps ut i stedenfor 2000 kbps ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå