Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På'an igjen.

Skal kjøpe/bygge ny pc, den skal brukes kun til spill og såklart surfe o.l.

Har laget denne handlelisten, hva syns dere om det oppsettet?

Pc'en skal overklokkes, men ikke til det ekstreme nivå. Bare litt for moro skyld :)

Er det noen flaskehals i denne kassen?

Jeg har :

skjerm

mus & tastatur

storage-harddisker

lydkort

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du nevner at du skal overklokke så kanskje du bør ta en titt på ocz sinne minnebrikker, som de her. Ocz lager gode brikker, selv om jeg ikke har erfaringer med akkurat de her: https://prisguiden.no/vis_produkt.php?pr...&view=techinfos

De har littegrann høyere timings men... Jeg har ikke erfaringer med de corsair brikkene du har valgt. Er det noen som har det?

Jeg regner med at du ikke skal putre rundt i 1024x768 med det oppsettet, men rundt 1600x1200?? På høye oppløsninger avlastes cpuen mye, og gpuen blir viktigere. 4000+ er fornuftig, og san diego kjernen ser ut til å være en god overklokker :)

Lenke til kommentar
vel. sånn jeg har forstått det er vel prosessoren det som blir flaske hales her.. ingen merkbar flaskehals altså.. men de nye 512 GTX korta skal vist dra ifra FX-57 så'e..

men ett helt topp oppsett!! vil kunne spille atl på max med det der!!

5248518[/snapback]

Takk for svar!

Syns jeg husker å ha lest at Corsair TWINX2048-3500LLPRO skal være (spesial)designet for ASUS A8N32-SLI Deluxe. Er det noe jeg bare kommet på i søvne eller er det sant?

Lenke til kommentar
ser bra ut for meg det. men trenger ikke noe raptor disk er ikke så stor forskjell på ytelsen på den og en vanlig disk. (egen erfaring hvertfall)

5244059[/snapback]

Har en venn som anskaffet seg en Raptor disk, oppstartstiden på Windows gikk betydelig fortere, og som sagt har jeg lagringsdisker

5244080[/snapback]

Om du legger inn windows på nytt så går det raskt på alle nyere disker. Da jeg la inn windows på min WD 200GB IDE så gikk det tre sekunder under oppstart, men etter hvert går det tregere. Jeg kjenner også folk som har kjøpt seg raptor, og oppstarten går ikke noe serlig fortere. Kanskje 1%, men det er helt ubetydelig. Så etter min mening er dagens raptor bortkastede penger.
Lenke til kommentar

En fordel med 4000+ over 3700+ er at den har en multi på 12, ettersom 1GB brikker ikke er verdens beste klokkere så er det kjekt med tanke på att man ikke trenger å øke HT frekvensen så vannvittig mye for å få en bra klokk. MEN man kan jo bruke divider på minnet da ;)

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et X2 oppsett og du er villig til å gå et par hundrelapper opp, kan jeg si at dette er en god løsning:

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=21480

CPU Kjøleren er veldig bra. Hovedkortet er knall for overklokking og ikke minst, designet er tøft.

Skjermkortet er like bra som XFX sitt kort. Begge to er klokket opp fra normal hastighet.

To kjerner på CPU er fremtiden så siden du skal bruke såpass mye penger nå, kan du like godt kjøpe 2 kjerner med en gang. Det fins allerede flere spill titler som bruker to kjerner.

Du skrev +-17k så jeg valgte +. Hvis du har lyst til å gå enda mer ned i pris, kan dette fikses.

Endret av ThaMezzy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...