Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Routerfeil? Loss + Pingout i alle online spill

Anbefalte innlegg

Ok for å ta det enkelt te å bjynna me:

1: eg koble te serveren

2: de mesta pleie å gå fint å eg spele me grei ping (10/20) me litt stabil ms (5/20)

3: itte ei stonn stoppe alt opp å eg får 300 ms ca.

4: plutsli går alt tebake te normalt

5: de sama skjer igjenn:P

6: normalt.. osv osv osv

7: viss eg e veldi uheldig pinge eg ut itte ei stonn

Bilde viss de e te nåken hjelp:P

counter_strike_loss.jpg

Andre ting så kan ver greit å nevna:

Detta bjynnte å skje itte me skifta fra telenor adsl te bluecom adsl. Begge fra same sentral. Men me skifta router.

Routeren e ein: SMC Barricade G (Smc2804WBR) å Linjå e på 2000/300 kbps

Eg e forresten ikkje i trådlaust nettverk, har kabel mellom routeren å pcen (i håp om at de løste probleme, men neida).

Alle instillingane i routersecurity tingelingane e satt på. Å eg får heller ikkje lov å slå di av uten go grunn siden mamma e hypokonder :(:tease:

Men eg har satt på ein sånn ting i routeren så vistnok sko jørr sånn at speling å fildeling å chatting mellom 2 pcar sko funka. Me statisk IP. men det funke heller ikkje.

Sååå eg lure på om de e nåke eg kan gjør? eller om eg bare ska kjøpa ny router viss de e alt for stress å putla me instillingar. siden eg ikkje har så alt for mye peiling.

Har ein liten filmsnutt av probleme og viss de sko ver veldi nødvendigt:P

Eg vil konna spela igjenn uten å detta ut itte 5/10 minutt :cry:

Spørr gjærna itte mær opplysningar om ting å tang så ska eg se ka eg kan finna ut:P

På forhond takk^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du åpnet portene? jeg tror det er det som gjør det. eventuelt slå av firewallen i routern

5243928[/snapback]

Nei tror ikkje det e nåken opne portar. Å slå av firewallen i routeren kan eg egentli bare glømma:P men de burde nå vel gå å spela online med brannmur?

Men isåfal ka portar burde eg opna? har egentli 0 peiling på akkurat det der :blush:

Lenke til kommentar

Du kan starte med å sjekke om du har software brannmur aktivert (winxp brannmur?)

Hvis du har det, kan du prøve å koble deg rett på adsl modem eller plassere datamaskinen din i DMZ (i routeren).

Funker dette så må du enten plassere maskinen permanent i DMZ eller forwarde porter til spillet ditt (portforward.com).

Fint med dialekter som snakkes, men 'isje' skriv dialekt. :blush: (det er eit feilspor i skolereformene - :roll: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...