pellemann Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 har innstalert ett 56 k modem på com4 pci-slot, men den kan ikke koble seg opp på nett pga feil, "kan ikke åpne port" står det. kan noen hjelpe? jeg kjører win 98 se. Den får heller ingen kontakt med modemet for kommunikasjon. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 har du installert nyeste driver til modemet? kan du komme med litt mer info om pc'n din og modemet du bruker? Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Det er en p2 450 mhz, 64 ram 2 gb hd. men alt funka fint før jeg kjørte reinnstallering av 98 se... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Com 4 er en virtuell comport som kommuniserer med modemets software/ windows. Høyreklikk Min datamaskin og velg Egenskaper. Finn modemet/ egenskaper, fliken 'modem', velg Port: Com 4 og sett max.hastighet til 57600 / OK/ OK. Åpne Min datamaskin/ Ekstern pålogging - har du allerede opprettet forbindelse, høyreklikk denne/ egenskaper. - under fliken Generelt fjern retningsnummer, og under 'Koble til med' velg 'channel 0' ( egentlig umulig herfra og vite valgene, siden det er forskjellig men det er viktig at du velger riktig akkurat der ). - under fliken Servertyper, fjern alle haker unntatt i boksen TCP/IP, klikk på knappen der, og fjern haken for Bruk IP-filhodekomprimering, OK/ OK og lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå