Edstro Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei. Skal ha et LAN i starten på januar. Eg vil gjerne sette opp et registrerings system via internett. Der eg setter opp et skjema som folk fyllder ut og trykker send på. Da blir innformasjonen enten sendt til en databasse der eg får oppdatert innformasjon via en hjemmesiden som eg knytter til. Eller at skjemaet blir sendt til min e-post adresse via en e-post server som eg setter opp. Hvordan skal eg gjøre det? Kan noen gje meg en guide? Hjelp Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Dette kan gjøres med php for å sende det på mail bruker du en funksjon som heter mail() søk på php.net etter mail så får du opp info om funksjonen, hvis ikke må du ha en php side som legger infoen inn i en database. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 prøvd i php seksjonen? Evnt en annen serverside seksjon Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Mener at dest finst et par sanne systemer for LAN parties på Sourceforge. Hva med å sett noe sant opp på for eks. hotserv.dk ? Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Jeg hva inne på php.net og søkte etter mail. Men der sto så mange forskjellige koder. Så eg vet ikke helt vilken eg skal velge. Det eg ønsker er en kode som lager et skjema som skal utfylle navn,adresse, osv.. Og eg vil gjerne få php koden til å bruke lyse mailen min og ikke mail serveren min. Forde er enklere. Noen som har en mer grunnlegenes forklaring? En guide hadde vært veldig greit. Har lastet ned php mailer nå. Tror dette er noe eg er ute etter. Men det er noe eg ikke fårstår i readme: Copy class.phpmailer.php into your php.ini include_path. Eg finner class.phpmailer.php. Men vor er php.ini? Og vor er include_path? Er desverre litt dårlig i engelsk Endret 3. desember 2005 av eddielie30 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg hva inne på php.net og søkte etter mail. Men der sto så mange forskjellige koder. Så eg vet ikke helt vilken eg skal velge. Det eg ønsker er en kode som lager et skjema som skal utfylle navn,adresse, osv.. Og eg vil gjerne få php koden til å bruke lyse mailen min og ikke mail serveren min. Forde er enklere. Noen som har en mer grunnlegenes forklaring? En guide hadde vært veldig greit. Har lastet ned php mailer nå. Tror dette er noe eg er ute etter. Men det er noe eg ikke fårstår i readme: Copy class.phpmailer.php into your php.ini include_path. Eg finner class.phpmailer.php. Men vor er php.ini? Og vor er include_path? Er desverre litt dårlig i engelsk 5244381[/snapback] For meg ser det ut for at du er like ille i norsk som i engelsk. Det du gjør er å rapportere denne tråden, og så spør du en moderator om han kan flytte tråden til PHP-forumet. Der får du nok hjelpen du trenger. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det enkleste er vel å bruke for eksempel Eplewebs email-script. Bare bytt ut epostadressen i scriptet, så er du oppe og kjører. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Eg fant den perfekte mod på Eplewebs. Eg lastet ned registration1.1 (Å der sto under at den var laget for lan party) Enkel å hva den. Men når eg skulle trykke inn mysql host adress Så trykker eg inn http://minip Å brukernavn og passord er rett. Men eg får opp feil når eg skal prøve og regisrere meg. Der står at den ikke får kontakt me mysql serveren Eg har prøvd disse linkene å: http://minip/myphpadmin (Eg får logget meg inn med brukernavn å passord til mysql via denne adressen i IE) Har også prøvd http://minip/xampp Men eg får fortsatt feil. Hva kan være galt? Men det som er litt merkelig er at når eg satt phpbb å når den spurte om adresse til mysql serveren så sa eg bare http://minip så gjekk det. Hmm.. Trenger Hjelp Endret 3. desember 2005 av eddielie30 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Har du MySQL-servern på samme maskin som kjører scriptet? I så fall skal mysql host-adressen sansynligvis være "localhost". Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Mysql er på samme maskin som eg kjører scripte. Eg har også testet navnet: localhost. Får samme problem. Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hva slaks feil får du? Evt. Vis mySQL oppkoblingskoden. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Alså eg går inn på: http://minip/sendmailer (bare en mappe eg laget) og får inn på reg.php å får opp: One or more fields are missing information. View current list of participants Så klikk er på: View current list of participants og får opp: Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in E:\Programmer\xampp\htdocs\sendmailer\list.php on line 17 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Feilposter, flyttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå