Gå til innhold

Yakitate - Japansk brød baking

Anbefalte innlegg

noen som ser på denne serien?

Handler om en gutt som vil lage japan's beste brød. Han melder seg in i en av de største Brød kjedene i Japan Pantasia. der må han gå gjennom mange prøver for å kunne få jobb, og fortsette sin drøm om å lage verdens beste brød.

post-52027-1133559935_thumb.jpg

post-52027-1133559943_thumb.jpg

Endret av Luchy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett serien, opp til episode 47 eller noe sånt.

Serien er ganske morsom, men mange av vitsene er litt for japanske (som rim og ordspill) så det kan bli litt vanskelig for folk å forstå. Men en del er også småparodi av andre serier eller hendelser og er ganske morsomme. Brødbaking høres jo lite interessant ut, men de har gjort det slik at den er full av konkurranser, slik at det blir som en "idretts-anime". Mange konkurranser og kamper, og det er jo ganske spennende. Like greit at de tar brødbaking som de fleste har relativt lite peiling på, en å se på idretts-anime om f.eks fotball eller basketball der man småirriterer seg over taktikken osv (siden man har mer kunnskap om idretten).

Kort fortalt, Yakitate Japan er veldig morsom (litt barnslig humor). Man får mye mer ut av serien dersom man kan litt japansk og ser på andre anime (de som de parodierer fra). Har også sine spenninsmomenter (litt) :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg lover deg, du vil ikke bli skuffet. mange sier Barnslig humor, men jeg ler meg skakk ihjel

Edit: venter spent på episode 52

for da får vi se reaksjonen på Pierot til Azuma's brød. vil jo vite hvem som vinner. *spennende*

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...