eriknj Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg har planer om å bygge et lite hjemmestudio på rommet mitt. Jeg har en relativt god pc, med firewire og usb 2 fra før. Jeg tenker å kjøpe et USB Lydkort, to aktive studio-monitorer, et USB-keyboard, og en studiomikrofon. Lurer på om dere har noen forslag, eller noe å si til disse produktene: USB MIDI-Keyboard USB Lydkort Er det verdt å kjøpe dette, eller holder det med "lillebroren"? Studio-monitor Studio-mikrofon Noen kommentarer? Hvordan skal jeg koble studiomonitorene til lydkortet? Hva slags kabler trenger jeg o.l? Håper på raskt svar! Lenke til kommentar
arela Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Alt dette er sikkert greit nok, men tror jeg ville ha satset på Firewire fremfor USB2. Men hva med bundlene de har i butikkene nå: Procom: Reason + M-Audio til kr 2995,- eller Steinberg Studio Case til 3195 Sound1: audio-technica mic i dagens julekalender Prolyd har en bundle til kr 3999,- Riff og Kick og alle andre har sikkert også noen biter til studioet ditt. OBS sjekk prisene i manfge butikker, stor forskjell. Når det gjelder monitorer, kan du også se på f.eks Alesis, KRK, M-Audio, Macie Tapco etc. Lenke til kommentar
catosim Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Regner med det er phono-utganger på lydkortet, og jack/xlr på monitorene. mao trenger du kabler med phono i ene enden og jack i andre. I lydkortets oppsett kan du sikkert definere hvor ut-signalet skal routes. Normalt så routes det automatisk til utgang 1 og 2, og da kobler du utgang 1 til venstre monitor og utgang 2 til høyre monitor. Mellom lydkortet og micen trenger du xlr/xlr kabel. Støtter forrige taler med tanke på å bruke FW istedetfor USB 2.0 for å koble lydkortet til PC. Ellers så vil oppsettet sikkert låte helt greit. Det er en klar sammenheng mellom pris og kvalitet, men det er fornuftig å starte med billige komponenter til å begynne med. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå