Gå til innhold

Musikkåret 2005 - Oppsummering!


H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, ok. 2005 har generelt sett vært et middels år hvis man tenker på hiphop. Dog er det noen store lyspunkter hvis man ser godt etter, som f.eks.:

 

Common ga ut årets desidert beste hiphop-skive med Be. På grensen til instant classic.

Kanye West kom med et solid andrealbum (Late Registration).

Nas og Jay-Z la beefen død og gjorde en smått legendarisk konsert sammen, som sikkert vil bli husket lenge.

 

Mange ting var ikke fullt så positive:

Gang Starr ble offisielt oppløst i september, noe som betyr enda et navn fra gode, gamle dager som leverer inn tøflene :(

Umoden, innholdsløs hiphop dominerer mainstream

Mye teit, unødvendig beef som er barnslig

og sikkert mye, mye mer.

Lenke til kommentar
5. Fortress of Grief - Legion

5243490[/snapback]

Jeg skjønner ikke at du alvorlig talt kan mene at det her er en begivenhet i musikkåret 2005. Det er jo bare trøtt svart metal. Men men.. Folka i bandet er da i alle fall stort sett hyggelige karer.

Trøtt? Det vil jeg absolutt ikke si, den er melodisk og hard og man finner hint av både death og litt thrash, til og med et lite parti som minner meg om Volcano.

3. Ram-Zet - Intra (kan vel si det samme gjelder denne)

5243490[/snapback]

På hvilket sett syns du den var skuffende? Jeg kjøpte inn den på konserten dems på hydranten og jeg elska plata :)

5291743[/snapback]

Mulig jeg ikke har gitt den god nok tid, men jeg savner litt av det "schizofrene" (garantert leif inni der men) preget fra de to forige platene. Men man må jo fornye seg også. Får vel gi den en sjangse til da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Den nye singelen til eminem,When im gone. Noe av det beste som er gitt ut år synes jeg. Her kan du høre på den.

5313465[/snapback]

 

Jeg kunne ikke vært mer uenig.

5372732[/snapback]

 

Da er vi akkurat like enige

 

Mye bra norsk i 05 syntes jeg; Madrugada - The Deep End, Ane Brun - Duets, Kaizers Orchestra - Maestro, BigBang - Poetic Terrorism

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...