AOe Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Jeg har en gig (2*512 matched (1T)) OCZ premier ram, og skal skaffe meg så jeg har minst 2 gig. Jeg har forstått at 1t er mye bedre enn 2t. Derfor: To brikker á 512 + to brikker á 1024 (alt på t2)? \/ eller Bare to brikker á 1024 (forhåpentlig vis (har ikke peiling på hvilke) 1t) Hva vil gi best ytelse i spill som quake4, f.e.a.r., cs:s ol. Endret 2. desember 2005 av AOe Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Sjekk denne tråden: Exploring the performance impact of memory latency http://techreport.com/onearticle.x/8966 Forskjellen mellom 1 og 2 T ser ut til å være ca 5-10 % i spill. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Nå har jeg ingen tester å gå utifra, men jeg tror ikke det er noen som helst forskjell mellom 2 og 3 GiB RAM i noen spill som er ute nå, og det vil antagelig vis ikke være det før om en god stund. Uansett så støtter i utgangspunktet Windows XP 32-bit kun 2GiB allokert minne til hver prosess, så hvis et spill skulle ha bruk for mer enn 2GiB så må du kjøre 64-bit operativsystem uansett (er vel mulig å øke denne begrensningen i XP 32-bit også, men mener det var uoptimalt av en eller annen grunn). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå